Nordea oppnår store besparelser med eFaktura
Med over 75 % inngående eFakturaer oppnår Nordea store besparelser med Visma Proceedo.
– Vi har jobbet med å få våre leverandører til å levere eFaktura, men da Staten innførte krav om eFaktura i 2012 fikk vi god drahjelp. Nå leverer omlag 350-400 av våre leverandører eFaktura, noe som bidrar til økt automatisering av fakturahåndteringen hos oss, sier Øystein Engen, leder av Procurement Services i Nordea Norge.
Effektiv drift gir økte besparelser
Ved bruk av eFaktura og abonnement går tiden som brukes til manuell håndtering ned og i mange tilfeller så er behandlingstiden praktisk talt ikke-eksisterende. Dette fører igjen til at fakturaene blir betalt i rett tid. Man unngår den vanlige behandlingstiden man har ved skanning og tolkning.
En skannet faktura har en håndteringstid på i gjennomsnitt på 6 dager, mens en eFaktura håndteres på under 3,9 dager, viser tall fra Visma Proceedo. Med eFaktura effektiviseres altså fakturahåndteringen med 35 prosent.
– Med god oversikt over fakturastrømmen kan man lettere forhandle frem gunstige avtaler med leverandører fordi man kan tilby kortere betalingstid, avslutter Engen.
Kontakt oss
Er du interessert i hvordan Visma Proceedo kan hjelpe deg? Fyll ut skjemaet under så kontakter vi deg etter kort tid eller ring vår salgsavdeling på tlf. +47 470 259 50. Vi hører gjerne fra deg!