
Offentlig sektor
Løsninger for blant annet helse, oppvekst, virksomhetsstyring og velferd og integrering.
Gode systemer for selvbetjening og samhandling hjelper ansatte i offentlig sektor å gjøre en effektiv jobb av høy kvalitet og gir fornøyde brukere i andre enden. Men det handler også om å gjøre tjenester tilgjengelige for brukerne der de ønsker å bruke dem og når det passer for dem. Det stiller store krav til mobile, nettbaserte løsninger og ikke minst sikkerhet. I samarbeid med våre kunder er vi opptatte av å digitalisere prosesser og tilfredsstille publikums krav om å kunne møte virksomheten på nett.
For å løse morgendagens utfordringer er det utviklet en rekke moderne løsninger og plattformer for fremtidens omsorgsløsninger. Visma ønsker å være en pådriver for innovasjon og en solid samarbeidspartner for i helse- og omsorgssektoren.
Få oversikt over løsningene | Les om Visma Veilederen Helse og omsorg
Det skoleadministrative systemet bidrar til forenkling og effektivisering av skolehverdagen for administrasjon og skoleledelse samt lærere, elever og foresatte.
Arbeidshverdagen til ansatte i barnevernet er preget av stor informasjonsmengde, kritisk informasjon, høyt tids- og arbeidspress og omfattende dokumentasjonskrav. Det er viktig at fagsystemet er intuitivt å bruke, og at systemet gir god støtte til å utføre og holde oversikt over oppgaver på en effektiv og brukervennlig måte.
Mer om barnevernadministrasjon | Les om Visma Veilederen Barnevern
En skyløsning for barnehageadministrasjon som dekker alle behov for moderne administrasjon av barnehager. Løsningen bidrar til enklere samarbeid med skole, PPT, barneverntjenesten, helsetjenester, skole og andre støttefunksjoner.
Les om barnehageadministrasjon | Om Visma Veilederen Barnehage
Visma Velferd og Integrering innehar løsninger for sosialtjenesten/NAV, flyktningtjenesten og voksenopplæring.
Tidlig og riktig hjelp til barn og unge er svært viktig for å forebygge utenforskap. Ofte er både skole, helsetjenester, barnevern og andre involvert samtidig. Da er god samhandling på tvers avgjørende for å levere gode tjenester.