Fire tips til å reise smartere!
Bedrifter har ulike behov for forretningsreiser. Pris, fleksibilitet, lokasjon og leverandøravtaler er faktorer bedriften må vurdere. Vi har samlet fire overordnede tips for hvordan bedrifter kan reise smartere.
Bedrifter har ulike behov for forretningsreiser. Pris, fleksibilitet, lokasjon og leverandøravtaler er faktorer bedriften må vurdere. Vi har samlet fire overordnede tips for hvordan bedrifter kan reise smartere.
En god rammeavtale er ikke verdt noe om den ikke brukes. Hvordan kan ditt selskap lage en gjennomtenkt strategi for å sikre implementering av avtalene?
Det er ikke uvanlig at ansatte får rabatter på kjøp av varer eller tjenester gjennom forretningsforbindelser. Men når er egentlig rabatten skattepliktig?
En spendanalyse er et nøkkelverktøy for å kunne effektivisere drift og redusere kostnader. Vi har samlet det du trenger å vite om spendanalyse og hvorfor private bedrifter bør gjennomføre en.
Fra 1. januar 2019 kom endringer i arbeidsmiljøloven. Les hvordan reglene kan påvirke bemanning i bygg- og anleggsbransjen.
Innkjøpssjefen i Sterner AS trodde han hadde en stor oppgave foran seg med å forhandle og reforhandle avtaler. Les hvordan et innkjøpssamarbeid ble løsningen for bedriften.
Dekkhotell kan være en god investering for en bedrift. Les tre gode grunner til å bruke dekkhotell.
Alle bedrifter har behov for forsikring. Det er krevende å holde oversikt over hvilke forsikringer bedriften må eller bør ha. Les hvordan forsikringsmegler ble løsningen for Action Transport.
I de fleste organisasjoner har innkjøp en stor innvirkning på de totale kostnadene. Vi har definert fem enkle tips til hvordan innkjøp kan forbedres og kostnadene reduseres.
Mange bedrifter har reiser i forretningssammenheng. Vi har tatt for oss 3 grunner til at du bør ha en bedriftsavtale på leiebil, og 3 ting du bør tenke på ved valg av aktør.
Visste du at Norge ligger helt i toppen når det gjelder kaffekonsum? Det er ingen tvil om at kaffe er viktig for oss, samtidig som kaffe er viktig for trivsel på jobb. Finn ut hva du bør tenke på ved valg av kaffe til bedriften.
Precia Molen opplevde kostnadsutfordringer som en liten bedrift. Løsningen ble å inngå et innkjøpssamarbeid, slik at de kunne redusere kostnadene ved å dra nytte av stordriftsfordeler.
Profileringsartikler brukes gjerne til å bygge bedriftens merkevare gjennom eksponering av logo. Men hva er profileringsartikler, og i hvilke situasjoner bør du bruke hva?
Det å få på plass gode innkjøpsavtaler forutsetter en god og gjennomtenkt strategi. Her er 6 tips som kan hjelpe dere på veien.
mnemonic ble anbefalt å inngå innkjøpssamarbeid. Nå sparer de penger med Visma BID-priser, samtidig som de har effektivisert innkjøpene.
IT-løsninger, utstyr og drift er en økende kostnad for de fleste selskaper. Samtidig er det å forhandle frem avtaler en tidkrevende prosess. Les hvordan din bedrift kan sikre lønnsomme avtaler på blant annet hardware og drift.
Kostnadsreduksjon og økt effektivitet er ofte to av bedriftens viktigste fokusområder. Det å innføre endringer i hvordan bedriften gjennomfører innkjøp kan gi raske besparelser og mer effektive prosesser.
Hvis et møte er planlagt å vare i 30 minutter, og 5-10 minutter brukes til å koble opp møtet, vil dette si at opptil 30% av tiden har gått før møtet i det hele tatt har kommet i gang.