Forsikringsmegler ga betydelige besparelser

Forsikringsmegler ga betydelige besparelser

Alle bedrifter har behov for forsikring. Det kan være krevende å holde oversikt over hvilke forsikringer bedriften må eller bør ha, samt hvilke vilkår forsikringene dekker. For Action Transport ble løsningen å bruke forsikringsmegling gjennom et innkjøpssamarbeid, både for å redusere kostnader og for å få en tettere oppfølging.

Se bedriftsavtale på forsikring

Action Transport ble stiftet i 2002 og kjører godstransport på vei. Bransjen Action Transport opererer i er utsatt for både minimale og større skader. Kostnadene kan ligge i at bedrifter er under- eller overforsikret. Hvis bedriften er overforsikret betales det på forsikringer eller vilkår som det ikke er behov for. Ved underforsikring kan det bli kostbart hvis uhellet først er ute.

Ble anbefalt analyse av bedriftens forsikringer

En gjennomgang fra en profesjonell aktør kan bidra til at de store kostnadene kan unngås, ved at bedriften har fått bistand til å finne riktig forsikring til riktig pris. Action Transport ble anbefalt å gjennomføre en analyse av forsikringene fra sin kunderådgiver i Visma Innkjøpssamarbeid. En analyse ville belyse hvilke konkrete besparelser de kunne oppnå, samt om bedriften er riktig forsikret.

Dag Ottersen er daglig leder i Action Transport, og har det overordnede ansvaret for driften av selskapet. – Vi trodde bruk av forsikringsmegler ville bli dyrt, og hadde i utgangspunktet ikke troen på at det ville være noen besparelse. Etter anbefaling fra vår kunderådgiver i Visma Innkjøpssamarbeid valgte vi likevel å få gjennomført en uforpliktende og gratis analyse av våre forsikringer og priser, forteller Ottersen.

Les også: Forsikringsmegler gjør forsikring enklere

Analyse avdekket besparelser

Daværende betingelser og priser ble sammenlignet med hva Action Transport kunne oppnå med forsikringsmegler gjennom Visma Innkjøpssamarbeid. Etter at Söderberg & Partners hadde gjort en profesjonell gjennomgang viser Ottersen til at Action Transport ble presentert reduserte kostnader ved å bruke forsikringsmegler.

«Sammenlignet med tidligere forsikringer i bedriften fikk vi en besparelse på cirka 40 % hos Söderberg & Partners gjennom Vismas betingelser og priser»

Anbefaler forsikringsmegler

Ved å bruke forsikringsmegler kan bedrifter redusere kostnader, i tillegg til å få en tettere oppfølging og markedsovervåkning. Å bruke megler kan også gi tilgang til flere forsikringsselskaper enn bedriften får tilgang til alene. Ottersen mener det er positivt å benytte forsikringsmegler:

– Bruk av megler gir bedre oppfølging og en overvåkning av markedet. Vi fikk tilgang til et større marked av forsikringsselskaper, som man kun får tilgang til ved å bruke megler. Jeg vil anbefale å bruke forsikringsmegler via Visma Innkjøpssamarbeid, da det er mulig å oppnå store besparelser, avslutter Ottersen.

Få en gratis og uforpliktende analyse

Om Visma Innkjøpssamarbeid

Visma Innkjøpssamarbeid jobber for at bedrifter ikke skal betale mer enn de behøver. Som medlem av Visma Innkjøpssamarbeid kan du få en enklere forsikringshverdag med lavere forsikringsutgifter. Medlemmer får tilgang til fremforhandlede avtaler innen flere administrative områder. Ønsker du å få tilgang til avtalene? Fyll inn interesseskjema for medlemskap.

Ann-Harriet Granberg jobber som Marketing Coordinator for Visma Innkjøpssamarbeid. Hun har en master i markedsføringsledelse fra Høyskolen Kristiania, samt årsstudium i medievitenskap fra NTNU.
Connect with Ann-Harriet: