Employer branding handler om å håndtere og positivt påvirke virksomhetens rykte som arbeidsgiver, slik at jobbsøkere, ansatte og andre stakeholders ser på virksomheten som et godt selskap å jobbe for og samarbeide med. Om man gjør employer branding på rett måte, vil man over tid kunne redusere markedsbudsjettet og oppleve å få bedre søkere på ledige stillinger.

HRprat-episoder om employer branding

#25: Hvordan jobbe datadrevet med Employer Branding?

Mange mennesker har sterke relasjoner til de ulike merkevarene deres, hvilken betydning har det for hvordan Orkla jobber med employer branding? 
Vi har tatt en prat med Kate Aunaas Ingram om hvordan jobbe datadrevet og strategisk i en bedrift med så mange ansatte i ulike land.

Kate Aunaas Ingram er vice president for employer branding and recruitment i Orkla. Hun er en employer branding ekspert som elsker å utvikle talent, finne nye måter for bedrifter å være attraktive på og få ansatte til å virkelig tro på selskapet de jobber for.

 

#43: Hvordan lykkes med employer branding digitalt?

DNV har fått flere utmerkelser og vunnet priser for sitt arbeid med employer branding. Vi inviterte Håkon Svebak og Kristina Dahlberg til en prat om det siste året hvor alt har foregått digitalt. Hva har de gjort, og hvilke råd har de til andre som vil lykkes med employer branding?

Håkon Svebak er Manager Employer Branding & Sponsorships for DNV
Kristina Dahlberg er Principal Consultant Employer Branding & Sponsorships for DNV.

Relevante kilder

Ønsker du mer informasjon? Her er noen gode kilder:

Vil du vite mer om employer branding?

Her er noe av innholdet vi har om temaet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få faglig påfyll rett i innboksen