EPJ pasientjournal - journalsystem i tråd med krav

Visma er nå godt i gang med å utvikle en helt ny EPJ-løsning for kommunal sektor. Løsningen heter Visma Flyt Helse og vil på sikt erstatte pasientjournalen Visma Omsorg Profil. Visma Flyt er en produktplattform for Vismas skybaserte fagløsninger. Plattformen er fra før benyttet for skybaserte løsninger som Flyt Skole, Flyt PPT, Flyt Barnevern og Flyt Barnevernvakt.

EPJ-løsningen, Visma Flyt Helse, inneholder ny og moderne funksjonalitet. I tråd med krav fra markedet og fra myndigheter.

Skybasert EPJ

Visma Flyt Helse er en pasientjournal (EPJ) i skyen. og kan benyttes på PCer og mobile enheter. Det betyr at du på en sikker måte kan nå fagsystemet uavhengig av tid og sted. Noe som bidrar til å effektivisere arbeidsprosessene.

Sikkerhet

Pasientjournalen (EPJ) inneholder funksjon for sikker informasjonsdeling. Dette vil gi brukerne mulighet for elektronisk, sikker kommunikasjon med samarbeidspartnere. Informasjon loggføres i journalen. Fagsystemet inneholder god oversikt over brukere og deres nettverk og saker. Samtidig som det gir et klart bilde over hendelser/journalnotat.

Brukervennlig

Pasientjournalen har en enkel og visuell fremstilling. «Hjem»-bildet inneholder nøkkelinformasjon, deretter registreres opplysninger som; «Hendelser», «Bruker», «Saker», «Statistikk», og «Administrasjon». Tjenesten vil inneholde elektronisk signering, deling av dokumenter, innebygd tekstbehandler, samt søkemotor.

Hvorfor ta i bruk Visma Flyt Helse


Krav ikon
Løsningen er utviklet i tråd med kravene i Normen for informasjonssikkerhet og GDPR

Nøkkel ikon
ID-porten benyttes som autentisering/pålogging

Søk icon
Online søk i folkeregister/enhetsregister

Mappe icon
Postregistrering, skanning og arkivering til NOARK kjerne i én arbeidsflyt

Integrasjon ikon
Kobling til SvarUt Sikker digital post slik at brev kan sendes digitalt til mottaker

Brukervennlige funksjoner i Visma Flyt Helse


web-ikon.png
Hjemmeside med oversikt over nøkkelinformasjon

Hendelseslogg ikon
Hendelseslogg med oversikt over registrerte hendelser

Brukerliste ikon
Brukerliste med informasjon om alle registrerte brukere

Statistikk ikon
Statistikkfunksjon med mulighet for å generere rapporter

Autorisasjonsystem ikonAutorisasjonsystem

Kjernejournal integrert

Med integrasjon mot kjernejournal, kan dere gjøre oppslag i kjernejournal direkte fra pasientjournalen. På den måten får ansatte i kommunehelsetjenesten enkelt informasjon om pasientenes legemidler, vaksiner, alvorlige allergier og kritiske sykdommer.

Les mer og se demovideo

 

Moduler tilgjengelig i Visma Flyt Helse

Pleier holder iPad og jobber med Mobil Omsorg på farten.

Omsorg på farten

Webapplikasjonen gir fagarbeidere i kommunale pleie- og omsorgstjenesten, mulighet til å oppdatere pasient/brukerdata ute på oppdrag.

Les om Mobil Omsorg »

Blid familie sitter sammen. Med god innbyggerdialog får tjenestemottaker, pårørende og ansatte en tett forbindelse.

Innbyggerdialog

Brukere/pårørende kommuniserer digitalt med ansatte i hjemmetjenesten, visning av avtaler med mulighet for avbestilling, samt varsling av gjennomførte besøk.

Les om Digihelse »

Kvinne ved Responssenteret mottar samtale.

Håndtering av velferdsteknologi-alarmer

Responssentertjenesten gir bedre kontroll over alarmene og vil gjøre det mulig å respondere raskere og mer koordinert.

Les om Responssenter »

 

Bruker du Visma Omsorg Profil?

Logg deg inn i Community for å se 'sniktitt' Visma Flyt Helse demovideoer tatt fra utviklingsområdet.

Kontakt oss

Kontakt salg ikon

Ta kontakt med salg

Vurderer du våre løsninger og ønsker en uformell prat? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »

Ta kontakt andre henvendelser ikon

Andre henvendelser

Finner du ikke svaret du leter etter? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »


Pålogging ikon

Pålogging

Har du problemer med logg inn, ta kontakt med systemforvalter i din enhet. Visma har ikke tilgang til å administrere påloggingsrutiner for den enkelte bruker.

Finn din løsning »

Support ikon

Support

Online: Gå til Community »

Telefon: servicedesk 21 49 25 59