Kutt kostnader

Amedia – innkjøp som skaper verdier

Amedia er landets nest største mediekonsern med 2 700 ansatte og en omsetning på 4,5 milliarder. I 2012 ble de kunde av Visma Innkjøpssamarbeid, og har siden den tid oppnådd store innsparinger på områdene kontorrekvisita, fly, hotell og vikarbruk.

Per Gjerstad er Innkjøpsdirektør i Amedia og har ansvaret for å bygge en sentralisert og strategisk innkjøpsfunksjon i konsernet.

«For oss er det hele konseptet Visma leverer som er av verdi for oss. Besparelsene er en ting, men øvrige avtalebetingelser, den personlige oppfølgingen og Innkjøpsportalen er like viktige elementer som til sammen er med på å bidra til verdiskapende innkjøp i Amedia.»

Innkjøpsportal gir full kontroll

Med vår Innkjøpsportal har Amedia fått samlet alle deres avtaler på ett sted. Ikke bare våre avtaler, men også andre innkjøpsavtaler utenfor vårt samarbeid. Innkjøpsportalen forenkler innkjøpene, sikrer større grad av avtalelojalitet og gir kundene våre bedre kontroll. Det er et viktig verktøy for å opprettholde oversikt over leverandører, betingelser og eventuelle endringer i disse.

Les mer om hvordan Amedia har oppnådd store innsparinger med Visma Innkjøpssamarbeid

Innkjøp som skaper verdier

God planlegging det viktigste for å lykkes med gode innkjøp. Det er gjerne slik at mindre innkjøp for et selskap ikke får like stort fokus som de store innkjøpene knyttet til egen kjernevirksomhet. Men ved å ta dette litt ubevisste valget går en gjerne glipp av mange mindre besparelser som sammen kan utgjøre større kutt i kostnadsbasen.

Så hvordan lykkes med innkjøp som skaper verdier?

Få tilsendt vår gratis guide med tips:

Gratis guide

Andreas Kristensen jobber som Sales Manager i Visma Innkjøpssamarbeid. Han jobber i hovedsak med å lede salgsavdelingen mot gode salgsresultater.
Kontakt Andreas: