Millennials og kundelojalitet

De har vokst opp i en digital verden hvor internettilkobling er like viktig og vanlig som strøm og vann. De forholder seg til både medier og merkevarer på helt andre måter enn generasjonene før dem.

Hvem er millennials?

Millennials er i dag mellom 16 og 36 år gamle. Aldersspennet omfatter skoleelever, studenter, husstander uten barn, og småbarnsfamilier. De er i livsfaser hvor mye endres og besluttes, og mange planer legges. Dette gjør dem til en viktig kundegruppe.

Ikke alle butikker vet hvordan de skal treffe disse kjøpesterke nye gullkundene. Millennials stiller nemlig helt andre krav til butikker, kundeklubber og markedsføring enn resten av befolkningen.

Millennials og kundelojalitet

Stadig flere virksomheter oppretter ulike former for kundeklub­ber og lojalitetsprogrammer. Et godt kundeprogram vil kunne bidra til økt vekst gjennom å fremme et høyere konsum hos eksisterende kunder, kan bidra til mer tilfredse kunder og hjelpe bedriften med å generere flere nysalg. Millennials utgjør en stor og viktig kundegruppe for svært mange virksomheter.

Lær mer om millennials

Snart lanserer Visma Retail en rapport basert på en ny undersøkelse som tar for seg hvordan denne målgruppen opplever kundelojalitet og kundeklubber i det norske markedet. Rapporten tar også for seg hvordan denne generasjonen bruker teknologi og medier, og ser dette opp mot såkalte non-millennials.

Ikke uventet viser rapporten at millennials har andre for­bruksmønstre enn generasjonene før dem. Dermed tiltrekkes de også av andre typer kundeklubber og lojalitetsprogrammer.

Rapporten vil by på verdifull innsikt for hvordan du bør legge opp kundeklubben for å kommunisere best mulig med denne målgruppen.

Registrer deg på vår nettside for å få mer informasjon om når Millennialsrapporten blir tilgjengelig.

Millennialsrapporten vil være et tema på Handelskonferansen 2016, onsdag 28. september, og vi er tilstede for å presentere den.

 

Ivo Ølstørn jobber som Produkt- og Markedssjef i Visma Retail. I sin rolle er han tett på nye trender og ny teknologi som berører varehandelen, både sett fra forbrukeren og handelen sin side.
Kontakt Ivo: