Gå til hovedsiden

Slik gjør du nettsiden synlig fra dag én

Markedsføringen skal treffe den riktige målgruppen og trigge deres nysgjerrighet til å enkelt kunne søke mer informasjon. Dette skal igjen lede de inn til et besøk på nettsiden.

De fleste av oss kan nok med hånda på hjertet si at de har hørt setningen; «Nå må vi gjøre det riktig fra starten av!», i forbindelse med nye lanseringer av nettsider, nettbutikker eller andre nettløsninger. Den felles drømmen rundt bordet er at dette skal gå sømløst. Så fort nettsiden er lansert skal den være integrert i en helhetlig kundeopplevelse i harmoni med alle elementene som hører til.

Markedsføringen skal treffe den riktige målgruppen og trigge deres nysgjerrighet til å enkelt kunne søke mer informasjon. Dette skal igjen lede de inn til et besøk på nettsiden. Inne på nettsiden skal målgruppen bli møtt med det samme inntrykket som markedsføringen ga, og sporing og verdifull data skal lagres og sorteres iht. personvernets regler og lover for å senere kunne styrke kundeopplevelsen i enda større grad. Når den potensielt nye kunden forlater nettsiden, med enten en bestilling på vei eller med verdifull informasjon, skal de sitte igjen med et så godt inntrykk at de anbefaler merkevaren videre.

Tverrfaglig kompetanse for sikker og trygg utførelse

Da Destinasjon Hemsedal skulle lansere ny nettside valgte de å bruke et tverrfaglig team med lang og god erfaring i å samarbeide på tvers av fagfelt for å sikre en helhetlig kundeopplevelse. Programmerere og designere jobbet sammen med SEO-spesialister og digitale rådgivere, for å sikre at nettsiden og markedsføringen presenterte det samme budskapet. Samtidig sikret man at hemsedal.com beholdt organisk synlighet og plassering etter utvikling av ny nettside med ny CMS-plattform.

Les mer: Sjekkliste for 2022-markedsføringen

Agil digital markedsstrategi for fremtiden

Hemsedal er for mange forbundet med puddersnø og afterski, men Hemsedal har også fantastiske opplevelser på sommerhalvåret. Tilreisende er både nordmenn og ferierende fra utlandet som ønsker seg minnerike opplevelser. Nettsiden presenterer mulighetsrommet av aktiviteter og alt som hører reisen til, slik at lokale bedrifter får god synlighet og nye kunder.  

Tross fantastiske muligheter i Hemsedal som destinasjon, er konkurransen høy med mange aktører i et digitalt marked med høyt tempo. Hemsedal, som de fleste andre, er avhengig av en markedsstrategi med fleksibilitet til å kunne raskt gjøre endringer.

De har behov for en partner med høy ekspertise innen både strategi og utførelse som kan navigere i et stadig skiftende marked med de teknologiske virkemidler som er tilgjengelig. 

Vil du gjøre nettsiden mer synlig?

Les mer om digital markedsføring

Mest populære

  • Lønn på 1. og 17. mai

    Lønn på 1. mai og 17. mai

    På våren er det mange røde dager på kalenderen og i den sammenheng får vi mange spørsmål knyttet til arbeidstakers rett på lønn for disse «fridagene».

  • Dette er Lean

    Lean manufacturing er en produksjonsmetodikk for varer og tjenester som stammer fra Toyota Production System (TPS). Målet er å forbedre lønnsomheten ved å eliminere all bruk av ressurser som ikke bidrar til å skape verdi for sluttkunden. I Visma spiller lean en viktig rolle og vi jobber aktivt mot å etterleve prinsippene filosofien er bygget på.