Gå til hovedsiden

Sjekkliste for 2022-markedsføringen

Fjoråret er historie. Er du klar for det nye året? Her er våre beste tips til forberedelsene for et nytt år!

Markedsplan

En markedsplan er et oppsett der din bedrift planlegger kommende markedsaktiviteter. Normalt strekker markedsplanen seg over 12 måneder. Ved å legge en markedsplan, sikrer du gjennomføring av aktivitetene som støtter opp målene i din markedsstrategi. Usikker på din egen markedsplan? Da burde du sjekke ut marketing for hire tjenesten vår

En markedsplan for 2022 bør inneholde:

  1. Mål for det kommende året
  2. Målgruppe
  3. Hovedbudskaper
  4. Måling
  5. Kalender
  6. Prioritering av aktiviteter
  7. Fordeling av ansvar
  8. Budsjett for aktiviteter

Les også: Hvor mye vet du om kundene dine?

Innholdsplan

En innholdsplan er en oversikt på styringen av alt innhold du lager eller eier. Innholdsplanen er en del av markedsplanen, og viser hvem du er og kompetansen du leverer. Planen hjelper deg med å se tydeligere på målet og tiltak som må iverksette for å nå dette. Ved planlegging av innholdet som skal produseres, kan man ta mer selvsikre og taktiske valg om emner, formater og publisering. Usikker på hvilke materiell du kan ta i bruk? Sjekk ut våre tips for materiell i sosiale medier.

Innholdsmarkedsføring er en strategisk prosess med fokus på å skape verdifullt, relevant og kvalitetssikret innhold for å tiltrekke og beholde et klart, definert publikum, og til slutt drive salg. Ved riktig utforming vil du skape et forhold til din målgruppe, som igjen fører til tillit. Derfor burde du ha en strategisk plan på innholdet for din bedrift.

Er ikke innholdsplanen din på plass ennå? Vi viser deg step-by-step, hvordan du kan planlegge innholdet ditt i vår guide.

Last ned: 7 steg til en komplett innholdsstrategi

Kampanjeplan

Kampanjeplaner er en del av markedsstrategien og er planer knyttet til bestemte kampanjer. Kampanjeplanen brukes for å avklare kampanjens mål, budsjettnivå, kanalvalg, målgruppestyring, periodiseringer, og samspillet mellom kanalene for måloppnåelse. Dersom du skal skape en effektiv kampanje er det lurt å vite hvordan du kan planlegge den, og ha god innsikt i hva som gjør en kampanje effektiv. 

Har du markedsstrategien på plass og er klar for å planlegge kampanjeplanen? Vi gir deg gode tips til hvordan du kan utforme den.

Last ned: 5 steg til en komplett kampanjeplan

Trenger du hjelp til å planlegge det kommende året? Ta kontakt med oss og avtal en prat!

Avtal en prat med oss i Visma Digital Marketing

Mest populære