Traff blink med OnePiece

Henrik Nørstrud og kameratene ville ikke bli bar på ryggen. Løsningen ble å sy sammen en hettegenser og en joggebukse. Nå dekker de et globalt marked. Samtidig skapte de merkevaren OnePiece. 

I løpet av tre år har selskapet tjent 61 millioner kroner. De tre gründerne Henrik Nørstrud, Thomas Adams og Knut Gresvig fortalte til Aftenposten i januar at de har solgt over en halv million Onepiecer.

– Det er ikke sånn at vi har fun­net opp dette kleskonseptet, med to bein og to armer, smiler Henrik Nørstrud. Likevel traff de blink med OnePiece, som på kort tid er blitt megapopulær, spesielt i Norden.

I dag er OnePiece Norges største merkevare på Facebook med over 1 000 000 likes. Det slår knock-out på alle andre. Med et digitalt og sosialt ståsted åpnet de den første konseptbutikken i Sverige i 2010. I dag har de 7 egne butikker.

DE ÅPNER – NÅR VI GÅR HJEM
For å holde seg oppdatert bruker OnePiece skyløsninger.
– Vi er en dynamisk organisasjon tuftet på innovasjon. Derfor er det viktig å se fremover, og ikke bak­over. For oss betyr nettskyen at vi er oppdatert til enhver tid. Data som ikke er oppdatert, er verdiløse. Opp­daterte økonomi- og logistikkdata fra de globale markedene er spesi­elt viktig for oss, siden amerikaner­ne åpner butikken, når vi går hjem.

– Et system som er oppdatert, er gull verdt. Vismas nettbaserte løsninger gir oss de mulighetene, ser det ut til. I tillegg er det mer fleksibelt.

Drømmer du om å starte egen bedrift?
Kom i gang med den nettbaserte løsningen Visma eAccounting

Onepieceblog

Les mer om skusessbedriften OnePiece i vårt kundemagasin Vismagazine

Marthe Ivarson works as communication advisor and Head of social media. Marthe has worked as a journalist and with media relations at the Royal Norwegian Embassy, New Delhi. M.Sc. Business Administration and Organizational Communication, B.Sc. Business Journalism.
Kontakt Marthe: