Gå til hovedsiden

Slik kommer du i gang med digital signatur

Å innhente en signatur kan være en tidkrevende og kostbar prosess. Med digital signatur av dokumenter kan du enkelt, raskt og sikkert samle inn alle signaturer digitalt. Dager kan reduseres til timer. I dette innlegget viser vi deg hvordan med Visma Addo.

De fleste av oss har på et eller annet tidspunkt opplevd hvor tungvint det kan være å få et dokument signert. Når underskriveren mottar dokumentet, må det leses igjennom, det kan være behov for korrigeringer som må gjøres, og deretter må dokumentet sendes tilbake igjen. Innen kort tid har du brukt mange dager på å få returnert et signert dokument. Dette er tidkrevende og ressurskrevende for alle parter. Visma Addo er en elektronisk signeringsløsning som reduserer administrativt arbeid og trege prosesser.

Les mer om Visma Addo og hvordan du kommer i gang.

Sammenlignet med alternativet som er å skrive ut dokumentet og signere med penn, kan digitale signaturer av dokumenter spare deg for tid, penger og utfordringer. Med e-signatur av dokumenter kan du raskt få signaturene dine i retur, og du kan gå videre med andre viktige oppgaver. Det er også kostnadsbesparende å gå over til en digital prosess.

Hvordan signere dokumenter digitalt

Med Visma Addo effektiviserer du signerings-prosessen ved å gjøre alt digitalt. 

Slik gjør du det:

  • Du laster opp pdf-, Word- eller Excel-dokumentet ditt
  • Du velger de mottakerne som trenger tilgang til dokumentene dine for å signere
  • Du kan sette en frist for når mottakerne må se dokumentene og signere digitalt

De som skal signere mottar en lenke til dokumentet via e-post eller SMS. De signerer digitalt umiddelbart på en datamaskin, et nettbrett eller en smarttelefon.

Det signerte dokumentet blir automatisk sendt til dere begge. Ingen personlig sensitive data sendes i klartekst, og GDPR-reglene overholdes til punkt og prikke. Selve dokumentene lagres ikke, men alle transaksjoner og handlinger i Visma Addo er loggført og kan dermed alltid dokumenteres. Slik kan en digital signatur ordnes i løpet av få minutter. Det blir ikke enklere og raskere, og sikkerheten er selvfølgelig på topp.

Skap verdi med e-signering av dokumenter

Med e-signatur av kontrakter og andre dokumenter kan firmaet ditt enkelt, sikkert og raskt samle inn alle signaturer digitalt. E-signatur av dokumenter er et verktøy som hjelper både deg og kundene dine med å skape verdier i hverdagen. Du kan bruke digital signatur i mange forskjellige konstellasjoner.

Som HR-ansatt må det innhentes en signatur på alle ansettelseskontrakter. Hvis du er regnskapsfører, må protokollen eller årsregnskapet signeres, og hvis du er eiendomsmegler, må skjøtet signeres av kjøperen. Du kan bruke elektronisk signatur av dokumenter i alle situasjoner hvor et dokument skal signeres.

Livet blir enklere med elektronisk signatur

En signerings-prosess med Visma Addo utføres på få minutter, hvor en lignende papir-prosess raskt kan ta en uke. Dette frigjør deg til å bruke ressurser på andre oppgaver som trenger din oppmerksomhet.

Den automatiske påminnelsen til mottakeren sparer også betydelig administrativ tid for både deg og dine ansatte. Det er ingen binding, og du betaler bare for signaturene og tjenestene du bruker. Prøv e-signatur i Visma Addo i dag, og skap verdier for deg og dine ansatte.

Ønsker du å komme i gang med digital signatur? Prøv Visma Addo gratis i dag!

Prøv gratis her

Mest populære