Nye regler for offentlige anskaffelser fra 2017

Offentlige anbudskonkurranser – er du klar for de nye reglene?

Nytt anskaffelsesregelverk trer i kraft 1. januar 2017. Endringene som kommer vil være av stor betydning for alle som leverer varer og tjenester til offentlig sektor.

Visma Advokater har satt sammen en hurtigguide for leverandører. Her får du en rask innføring i noen av de viktigste endringene, samt råd og tips til hvordan leverandører kan håndtere offentlige anbudskonkurranser på best mulig vis.

 

I guiden får du blant annet:

– Råd i forbindelse med oppdragsgivers dialog med markedet før konkurranse kunngjøres

– Informasjon om den nye konkurranseprosedyren tilbudskonkurranse

– De nye reglene for dialog mellom leverandører og oppdragsgiver etter tilbudsfristens utløp

– Informasjon om hvilke konkurranseformer som kan brukes på anskaffelser over EØS-terskelverdi

– Nye regler om bruk av elektroniske kommunikasjonsmidler

 

Last ned nåSlik vinner du ofentlige oppdrag_last ned

En forutsetning for å vinne offentlige oppdrag er at man har kunnskap om både marked og regelverk, slik at du som leverandør foretar de riktige valgene på rett tidspunkt. I guiden «Hvordan vinne offentlige oppdrag» får du konkrete tips for å komme i best mulig posisjon i en anbudskonkurranse.

Last ned hurtigguide nå

 

 

Vi har tidligere publisert flere artikler relatert til det nye regelverket. Her kan du lese mer

Snart må alle tilbud i offentlige anskaffelser sendes elektronisk

Store endringer for offentlige anskaffelser fra 2017

 

Visma Advokaters team på offentlige anskaffelser holder deg oppdatert. Har du spørsmål i forbindelse med anbud til det offentlige, ta gjerne kontakt med Anne-Marie Varen på epost eller telefon 482 74 263.

Visma Advokater har kontorer i fem av Norges største byer og hjelper kunder over hele landet.

Advokat Oslo | Advokat Bergen | Advokat Kristiansand | Advokat Trondheim | Advokat Stavanger

Anne-Marie er advokatfullmektig i Visma Advokater, og er en del av teamet som spesialiserer seg på offentlige anskaffelser. Anne-Marie har 10 års erfaring fra statlig og interkommunal virksomhet. Hun har de siste årene jobbet som forvaltningsrevisor og gjennomført revisjoner av offentlige anskaffelser spesielt. Hun har også jobbet med kontraktsrevisjoner og ulike typer granskninger for kommunal sektor. Videre har hun seks års erfaring fra statlig sektor, hvor hun jobbet med lov- og forskriftsarbeid, konkurranserett og personvernrett innenfor telekommunikasjonsfeltet.
Kontakt Anne-Marie: