HR-Portalen gjør hverdagen mer effektiv

HR-Portalen er en webportal for leder, medarbeider og HR-medarbeider med direkte tilgang til lønn- og HR-relaterte oppgaver. Den er brukervennlig og tilrettelagt for selvbetjening. Nærmere 200.000 ansatte, ledere og HR-/lønnsmedarbeidere i Norge benytter HR-Portalen i dag. 

Systemet er rollebasert, som betyr at du automatisk får tilgang utifra din rolle. Alle endringer blir loggført, og om det er nødvendig kan man gå tilbake for å se på historikken. Dette øker sikkerheten.

I HR-Portalen får du direkte tilgang til det som heter “min mappe” hvor du får oversikt over lønn, arbeidsforhold, nærmeste leder, dokumenter med mer. I tillegg gir den deg all den prosesstøtte tilknyttet lønn, administrasjon, fravær, kompetanse og læring du har behov for, uansett hvilken rolle du har. 

Skybasert selvbetjeningsløsning

HR-Portalen leveres som en skytjeneste, og sparer deg for større, interne IT-investeringer og unødvendige kostnader. Du slipper å tenke på oppgraderinger. Du og dine kollegaer vil alltid ha tilgang til siste versjon.

Slik kan dere øke effektiviteten gjennom HR-selvbetjening

  • Få oversikt over oppgaver, påminnelser, nyheter fra HR, lønnsslipper, feriesaldo, fravær, dokumenter og andre opplysninger knyttet til person og arbeidsforhold.
  • HR og ledere får tilgang til ansattinformasjon med all relevant HR-informasjon.
  • Ledere kan enkelt godkjenne ferie, fravær, timelister, utlegg og liknende.
  • Ledere kan gjennomføre digitale ansettelser direkte i HR-Portalen.
  • Håndtere digitale sykemeldinger raskt og enkelt i HR-Portalen.
  • Få hjelpen du trenger, når du trenger den, med e-læring direkte i HR-Portalen.

Få full tilgang på farten

Mobilappen til Visma Multi gir en komplett mobilløsning for leder og medarbeidere. Appen inneholder rollestyrt funksjonalitet og gjør virksomheten mer fleksibel. Slik kan de ansatte utføre rutineoppgavene når og hvor det passer best.

Reiseregninger og reiseutgifter kan fort bli et frustrasjonsmoment når kvitteringene hoper seg opp. Strengere krav og regler til føring av utlegg og reiseregninger gjør også prosessen tidkrevende. Kvaliteten på registrerte data blir betydelig bedre når reiseregninger og utlegg blir registrert der de oppstår.

Med en mobilløsning som Multi Mobil kan ansatte raskt føre reiseregninger og andre oppgaver, og ledere vil oppleve en enklere hverdag og mindre manuell godkjenningsprosess.

Funksjonalitet i Multi Mobil

Ansatte kan …

  • Se egne lønnsslipper
  • Registrere eget fravær
  • Søke om ferie og se feriesaldo
  • Se detaljert info om lønnsslipp
  • Se og registrere nye utlegg, reiseregninger og utlegg for kjøregodtgjørelse
  • Sende meldinger til leder direkte i systemet, hvor personvern og sporbarhetskrav er ivaretatt
  • Se og endre personlig informasjon og profilbilde

Som leder kan du i tillegg … 

  • Få oversikt over utlegg, reiseregninger og kjøregodgjørelser de ansatte har sendt til godkjenning
  • Sende utlegg i retur ved mangler, eller sende det videre til lønnskontoret

Be om demo

Sektor