Infra Group logo

Infra Group AS (tidligere Hæhre Isachsen) består av 20 små og store anleggsselskaper rundt om i hele landet, og teller omtrent 1800 ansatte. Som en av landets største aktører i en bransje hvor det er mye prosjektbasert arbeid og etterbetalinger, kan det være omfattende å håndtere lønn, pensjon, fravær og reiseregninger. 

Fra Excel-ark til skyen

Anne Catherine Grøterud leder lønnsavdelingen på syv personer og jobber daglig i Visma Enterprise Plus HRM. For at arbeidsprosessene skal være lettere å følge, jobber de strategisk mot at alle selskapene skal jobbe så likt som mulig. På den måten utnytter de også funksjonaliteten i systemet bedre. Tidsstyring og etterbetalingsrutinen er funksjoner Anne Catherine trekker frem som gjør det mulig å få bukt med Excel-arkene.

– Vi handler ikke på gammel vane lenger, vi tar et skritt tilbake og jobber mer proaktivt, sier hun.

Infragroup bilde av

I desember 2021 gikk Infra Group over til den skybaserte løsningen Enterprise Plus HRM, og planla for en uke nedetid. Med lønnskjøringer seks ganger i løpet av en måned blir de ekstra sårbare for nedetid og systemfeil. Heldigvis var systemet på plass etter tre dager.

– Etter migreringen til skyen har det aldri hikket en eneste gang. Enterprise Plus HRM er et system med god funksjonalitet og oppleves veldig stabilt, forteller Anne Catherine.

Trygghet og samarbeid hele året

– Jeg har blitt litt overrasket over hvor godt vi har blitt ivaretatt. Hvis alle kunder er like betydningsfulle for Visma som oss, er dette helt nydelig, sier hun.

I 2019 var Infra Group en av de første kundene til å takke ja til å delta i et prosjekt som skulle kartlegge kundereisen i Visma Enterprise. I en ellers hektisk periode fikk de satt av tid til å delta i workshops og dele av sine erfaringer. Prosjektet resulterte i en rekke nye tiltak, blant annet Samarbeidsmodellen. En tjeneste som gir tilgang på en rekke ressurser, menneskelige som digitale, som i enda større grad vil samarbeide med dine mål og styrker. 

– Som leder gir det meg trygghet å vite hvor jeg skal henvende meg om noe oppstår. Visma er veldig proaktive, og tar kontakt med oss mer enn vi henvender oss til de.

Anne Catherine Grøterud

Lønningssjef Infra Group AS

Infra Group har fått en aktiv samarbeidspartner i form av en Customer Success Manager som kan bistå i daglig drift og support, samt planleggingen av aktiviteter det kommende året. Det kan være aktiviteter som opplæring av ansatte, rådgivning på beste praksis, ny funksjonalitet eller råd om etterfølgelse av nye myndighetskrav.

– Som leder gir det meg trygghet å vite hvor jeg skal henvende meg om noe oppstår. Visma Enterprise er veldig proaktive, og tar kontakt med oss mer enn vi henvender oss til de. Med Samarbeidsmodellen får vi mulighet til å se litt ‘’inn i kula’’ sier Anne Catherine Grøterud.

Samarbeidsmodellen gir også tilgang på support, nettkurs, digitale læringsverktøy og konsulentbistand. For Infra Group gir det de ansatte mulighet til å oppdatere seg på det faglige selv, når og hvor de måtte ønske. 

Flere arenaer for samarbeid

I tillegg til vanlige driftsmøter og statusmøter finnes det også andre arenaer for relasjonsbygging og erfaringsutveksling mellom Infra Group, andre kunder og ansatte i Visma Enterprise. Deriblant brukerforumet Community, en digital plattform som åpner for erfaringsutveksling og produktnyheter. 


To dager i året inviteres også kundene til konferansen Community Live, for faglig påfyll og festmiddag sammen med de ansatte i Visma Enterprise. Dette er et arrangement med en miks av produktnyheter, roadmap og faglig inspirasjon. Anne Catherine og lønnsavdelingen hos Infra Group deltok for første gang i 2022, og satt igjen med en positiv opplevelse. – Vi følte oss veldig betydningsfulle under Community Live, og har allerede meldt oss på for 2023, sier Anne Catherine Grøterud.