De ansatte og deres kompetanse er utrolig viktige ressurser i kommunen, for det er nettopp de som sikrer at kommunen gir gode tjenester til innbyggerne. Det er imidlertid viktig å ha rett kompetanse på rett plass, og kompetansestyring er leders ansvar. Vi har utarbeidet en guide på hvordan man kan lage en god kompetanseplan.

Fra Visma-bloggen

Planlegge arbeid og turnus

Høytidsturnus – hvordan er reglene?

| Offentlig sektor

Nå er det igjen på tide å tenke på helligdagsturnus. Høytider betyr normalt mye for de ansatte, og det er viktig med en lovlig turnus de fleste er fornøyd med.

Les innlegget

Er kommunenes selvstyre i strid med barnekonvensjonen?

| Offentlig sektor

FNs barnekomité har flere ganger kritisert Norge for ikke å sikre at barn og unge har likt tjenestetilbud over hele landet. Hindrer det kommunale selvstyret at barn og unge får lik tilgang til velferdstjenester over hele landet? Og hvordan påvirker barnevernsreformen og den nye barnevernsloven utviklingen av tjenestetilbudet overfor barn og unge?

Les innlegget