
Slik lager du en god kompetanseplan
Kompetente medarbeidere er viktig for å skape trygghet og kvalitet i tjenesten.
Kompetente medarbeidere er viktig for å skape trygghet og kvalitet i tjenesten.
De ansatte og deres kompetanse er utrolig viktige ressurser i kommunen, for det er nettopp de som sikrer at kommunen gir gode tjenester til innbyggerne. Det er imidlertid viktig å ha rett kompetanse på rett plass, og kompetansestyring er leders ansvar. Vi har utarbeidet en guide på hvordan man kan lage en god kompetanseplan.
Flere av deltakerne benyttet anledningen til å stille spørsmål i forbindelse med webinaret om det nasjonale tilsynet med skolemiljø. I denne artikkelen har vi samlet spørsmål og svar som vi tror kan ha interesse for flere. Spørsmålene er besvart av jurist Ingunn Wiig.
Les innleggetKan bruk av velferdsteknologi gi personer med demens og deres pårørende en tryggere hverdag?
Les innleggetDe fleste kommuner er IA- bedrifter og har rutiner for å følge opp langtidsfraværet, men det kan være penger å hente ved at kommunen faktisk krever sykepengerefusjon fra NAV i alle tilfeller hvor det er mulig.
Les innlegget