Slik lager du en god kompetanseplan

Kompetente medarbeidere er viktig for å skape trygghet og kvalitet i tjenesten.

De ansatte og deres kompetanse er utrolig viktige ressurser i kommunen, for det er nettopp de som sikrer at kommunen gir gode tjenester til innbyggerne. Det er imidlertid viktig å ha rett kompetanse på rett plass, og kompetansestyring er leders ansvar. Vi har utarbeidet en guide på hvordan man kan lage en god kompetanseplan.

Vi trenger ditt samtykke.

Fra Visma-bloggen

Tilrettelegging eller oppsigelse ved sykdom?

| Offentlig sektor

Av og til er arbeidstakere syke over lengre tid. Hvor langt går tilretteleggingsplikten til arbeidsgiver, og når kan det være lovlig å si opp arbeidstakeren på grunn av sykdom?

Les innlegget

Tvungen helsehjelp – unngå eller rette opp avvik?

| Offentlig sektor

Landsomfattende tilsyn med tvungen helsehjelp videreføres i 2021. På grunn av korona situasjonen ble det gjennomført kun et fåtall tilsyn i 2020. Tross et begrenset antall gjennomførte tilsyn kan vi lese noen fellestrekk fra de erfaringer som er gjort.

Les innlegget
Trygt og godt skolemiljø

Nasjonalt tilsyn på skolemiljø

| Offentlig sektor

I perioden 2018-2021 gjennomføres det felles nasjonalt tilsyn på oppvekstområdet. Et av tilsynsområdene er skolemiljø og skoleeiers forsvarlige system.

Les innlegget