Hvordan komme i gang?

Visma har nå utviklet en ny og enkel løsning som gjør det mulig å komme i gang med sikker digital post ved bruk av SvarUt. Slik kommer du raskt i gang.

Steg Arkiv   

KS SvarUt funksjonen tas enkelt i bruk ved å aktivere arkivkoblingen og digital postforsendelse i ditt Visma fagsystem. Aktiveringen må gjøres for hvert enkelt fagsystem. Dette er en tilleggsfunksjon i fagsystemet som gjør at SvarUt integrasjonen fungerer. Alle utgående dokumenter som lagres i arkivkjernen vil i tillegg videresendes til SvarUt.

*En forutsetning for å kunne ta i bruk SvarUt er at du har tatt i bruk digital arkivløsning Visma Flyt Arkiv.

Steg Aktivering 

Arkivkjernen må aktiveres mot SvarUt. En fagkonsulent fra Visma vil assistere dere med oppsettet. Som en del av oppsettet legges e-postadresser til de som skal varsler i tilfelle tekniske feil eller mangler ved selve sendingen av digital post.

Steg Registrering 

For at dokumenter skal kunne sendes digitalt må fødselsnummer og organisasjonsnummer være registrert. Dette registreres i hver enkelt fagløsning av saksbehandler. Dersom fødselsnummer eller organisasjonsnummer er feil eller mangler, vil varsel bli sendt ut til saksbehandler.

Kontakt oss


Har du spørsmål om våre løsninger?

Få kontakt med salg

Vurderer du våre løsninger innen samhandling og ønsker en uformell prat? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »

Andre henvendelser

Finner du ikke svaret du leter etter? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »


Er du kunde og trenger hjelp?

Pålogging

Har du problemer med logg inn, ta kontakt med systemforvalter i din enhet. Visma har ikke tilgang til å administrere påloggingsrutiner for den enkelte bruker.

Finn din løsning »