Digitale innfødte

En undersøkelse om digitale innfødte, deres kjøpsatferd og krav til kjøpsopplevelse

De har vokst opp med det digitale som integrert del av livet, i motsetning til «digitale etternølere» som har måttet tilegne seg digital kunnskap og ferdighet i voksen alder. Digitale innfødte er i ferd med å vokse opp og bli konsumenter og en viktig kundegruppe for detaljhandlen. Det er derfor viktig å forstå hvem disse er og hva som kjennetegner deres handlemønstre og forventinger til handleopplevelser, og om og hvordan de skiller seg fra andre konsumentgrupper.

Vår rapport er basert på en undersøkelse utført i samarbeid med Kantar TNS og gir deg som retailer verdifull innsikt.

Hvorfor er det viktig å fokusere på digitale innfødte?

Det er viktig å ha kunnskap om hvor stor denne kundegruppen faktisk er. Innsikt og forståelse av digitale innfødte er viktig forutsetning for å sikre lojale og gode kunder, og for å tiltrekke seg nye kunder, og ikke minst for sikre utvikling av nye produkter og tjenester tilpasset denne gruppen. Samtidig er det viktig å være bevisst hva som er viktig for "digitale etternølere".

Dette er noe av det du kan lese mer om i rapporten:

  • Hva er viktig for å skape gode handleopplevelser for digitale innfødte og dermed etablere handlemønstre?
  • Hvordan tilpasse en fysisk butikk og en nettbutikk for å skape vekst?
  • Hva er viktige drivere og barrierer for å handle i fysisk butikk for digitale innfødte og for digitale etternølere?

Rapporten om Digitale Innfødte er under arbeid og er forventet klar i Q4 2017. 

Ønsker du mer informasjon om rapporten?
Fyll ut skjema til høyre!

JA, jeg gir samtykke til behandling av mine personopplysninger som beskrevet her og vil at Visma sender meg relevant informasjon på e-post basert på mine interesseområder. 
Vi har tidligere gjort en undersøkelse om millennials' forhold til lojalitet i norsk retail.
Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta informasjon om trender, blogginnlegg, og nyheter fra Visma Retail.