Skap en bedre handleopplevelse

Økt handleopplevelse og mersalg

Innovative produkter og løsninger som kompletterer din butikkdataløsning og øker handleopplevelsen er til for å forenkle sluttkundens valg, opplevelse, lojalitet, kjøpsprosess og hjelpe deg til mersalg. Ulike former for selvbetjeningsløsninger frigjør ansatte fra kassalinjen som i stedet kan møte kunden ute i butikken, hvor verdier skapes og salget skjer.

Vi tilbyr en rekke tilleggsprodukter og løsninger som kan tilpasses og profileres etter ønske. 

MobilePay i butikk

Nordens ledende mobilbetalingsapp - nå kan dine kunder betale med mobilen i din butikk.


Som første norske aktør kan Visma Retail tilby sine kunder å ta i bruk MobilePay i butikk. Mobilen er fremtidens betalingsløsning og nå kan du la dine kunder betale med mobil i din butikk.

Ta del i framtiden - les mer her!

Selvbetjeningspunkt

Med Visma Checkpoint slipper butikkansatte bruke tid på å sette opp prisetiketter og plakater manuelt i butikk. Checkpoints plasseres på flere strategiske plasser i butikken og gir forbruker en bedre handleopplevelse, med blant annet pris, kampanjer, informasjon og varebeholdning. Checkpoint er koblet direkte opp mot butikkdataløsningen og når prisene endres i kassen vil også prissjekker være oppdatert. 

Interaktiv kundedialog

Bruk kundevendt skjerm i kassen for å presentere produkter hvor kundene selv velger varen ved å trykke på skjermen. Denne skjermen kan også benyttes som reklameplass for leverandører selv om kassen er i bruk.

Benytt skjermen til å minne kundene på å tippe lotto, kjøpe telekort, gavekort eller andre produkter og skap mersalg i din butikk.

Profiler smartere!

Sentraliser utseende av plakater og etiketter slik at butikkene profilerer varer på samme måte. 

Når kampanjer kjøres i kjeden vil man på terminalen ønske å bestille plakater, etiketter eller posters av utvalgte produkter eller produkter som er med i en kampanje.

Har butikken fargeskriver kan plakater og etiketter skrives ut etter kjedens oppsett av bilde, tekst og pris. Ønsker du en posters på 2 x 8 meter, kan dette bestilles slik at trykkeriet kommer med varen neste dag.

  

Elektroniske informasjonskiosker

Utvidet informasjon til dine kunder!
Middagstips, prisinformasjon, kampanjer, tilbud, produktinformasjon og tips er bare noen av funksjonaliteten vi kan tilby dine kunder via informasjonskiosker.

Informasjonen er dynamisk og tilpasses kjedens behov. Å tilby en interaktiv skjermløsning vil være med på å forenkle kjøpsprosessen og øker kundeopplevelsen som bidrar til økt kundelojalitet og mersalg.
 
Ta steget videre ved å koble løsningen til kjedens lojalitet/kundeprogram noe som gir mulighet for enda mer direkte kundekommunikasjon.

Digital Signage

Hvordan kan vi benytte media i butikk for å påvirke kundene til å kjøpe mer varer?

Markedsavdelingene bruker mye tid på å lage reklame på print, mye av dette kan digitaliseres og presenteres ute i butikk hvor kunden er i kjøpsmodus. 

Med et enkelt administrasjonsverktøy kan man distribuere tv-signaler i flere kanaler, reklame i doble skjermer og informasjon i infokiosker. Følg opp i etterkant og se om salget var som forventet. I administrasjonsverktøyet kan du legge inn varens unike kode og med integrasjon mot kassene vil du kunne måle resultatet av visningen. De aller fleste leverandører er villige til å betale for å få sine produkter presentert på skjermene i butikk.

Handleopplevelse med digital signage

Internkommunikasjon

Alle ansatte ønsker å vite om ting som skjer før forbruker. Dette har stor betydning for den ansattes selvtillit og for forbrukers handleopplevelse.

I en kjede igangsettes det ofte aktiviteter som ikke når de ansatte til riktig tid. Med en intern skjerm vil informasjon fra innkjøp, økonomi, marked, drift og ledelse nå frem tidsnok og til riktig mottaker.

Bruk interne skjemer til å nå ut til alle ansatte: 

  • Nye produkter
  • Kampanjer
  • Bygge stolthet
  • Øke nærhet til ledelsen
  • Dagens melding
  • KPI/omsetningstall
  • Motivere til trivsel
  • Konkurranser 
  • Opplæring
  • Intranett

Elektroniske hylleforkanter

Med elektroniske hylleetiketter forenkles arbeidet med fastsettelse av priser og produktinformasjon i butikken og dine kunder får en bedre handleopplevelse. Løsningen er basert på en toveis kommunikasjon, integrert med butikkdataløsningen og du vil unngå situasjoner hvor det er prisforskjeller mellom kasse og hylleetikett. 

Reduser tid

Ofte er det tidkrevende å henge opp utskrifter av nye etiketter. Tiden det tar før kassen er oppdatert med nye priser er raskere, men med elektroniske etiketter er kassen og hylleetikettene oppdatert samtidig. Dette reduserer tid og skaper en større lojalitet og en bedre handleopplevelse for kundene.

  

Besparelser

Ved å benytte elektroniske hylleetiketter vil du spare tid og papir. Å løpe ute i butikken med nye papiretiketter er en oppgave som krever mye tid, denne tiden kan butikken heller benytte til å skape mersalg.

Fordeler

  • Oppdaterer kasse og hylleetiketter på samme tid
  • Enkelt å knytte varen til etiketten med håndterminalen
  • Redusert tid på manuelle utskiftinger av papiretiketter
  • Øker kundelojaliteten ved alltid å ha lik pris på hyllen og i kassen
  • Installasjonen er rask og kostnadseffektiv
  • Du vil få den nyeste teknologien, en investering for fremtiden.

Alle våre produkter og tjenester innen retail

Kontaktskjema

Vi hjelper deg gjerne. Fyll ut skjema og vi kontakter deg.
Du kan også kontakte oss på telefon: 33 34 94 00

Navn:
Firma:
E-post: *
Telefon: *
Melding:*