Dagligvare

Bak kulissene i dagligvare ligger en endeløs strøm av informasjon fra kasse, hovedkontor, leverandører og ansatte.

Hastighet, fleksibilitet og kontroll

- viktige elementer i en effektiv dagligvare

Alle bransjer har spesifikke behov og preferanser, og det finnes også en rekke prosesser som blir håndtert på samme måte til tross for ulike aktiviteter. I en hverdag preget av hard konkurranse er det viktig med høyt volum, riktige varer til rett tid, kontroll på lager og logistikk. God innsikt i all informasjonen fra alle transaksjoner bidrar til kontroll og ikke minst grunnlag for å skape gode kampanjer som treffer den enkelte kunde. 

Vi har gjennom mange år opparbeidet kunnskap og erfaring i detaljhandel og flere andre bransjer. 

Våre løsninger har blitt tatt frem og utviklet i samarbeid med flere av de største aktørene i den nordiske dagligvarehandelen, og benyttes i dag blant annet av Meny, REMA 1000, Kiwi, Spar, Eurospar, Nærmat, Joker, Coop Sverige, ICA Sverige og Grensemat (MaxiMat).

Hvordan gjør vi det?

Vår ambisjon er å tilby aktører innen detaljhandelen de beste verktøyene for å holde seg konkurransekraftige og vinne flere og lojale kunder gjennom økt handleopplevelse.

et hjerte, dagligvare

Kassa - hjertet i butikken

Her foregår de fleste transaksjonene i dagligvare og den kommuniserer med mange andre tjenester, programmer og utstyr som vekt, bankterminal, tipping, banker og så videre. Vår dagligvarekasse er rask, ergonomisk, brukervennlig og salgsstøttende.

  • Salg- og servicepunkt
  • Betaling - kort, mobil, kreditt og kontant
  • Mobil kasse
  • Selvbetjent kasse

Samme kasse - flere modus

Gi kundene frihet

Forbrukerne vil gjerne gjøre raske og mindre innkjøp hurtigere, samtidig ønsker de mer fleksibilitet for større og planlagte innkjøp. Selvskanning på mobil eller butikkens løsninger gir denne friheten. I samspill med selvbetjent utsjekk og/eller betaling frigir det tid for både kundene og de ansatte i butikk.

  • Kundeapp med selvbetjening, betaling, handelister, kuponger, bonus og lojalitet
  • Selvbetjeningskasser
  • Selvskanning

Frihet til kunden

Click & Collect

E-handel er sterkt utbredt innen tradisjonell handel i dag og er nå i ferd med å bre om seg innen dagligvare også. Derfor har vi laget gode verktøy for å gjøre denne prosessen mest mulig effektiv.

  • Plukkløsning i butikk
  • Hjemleveringsløsning
  • Hent i butikk/hentested

 

Les mer

Effektivitet og produktivitet

Mobile løsninger som ligger i skyen og som er tilgjengelig hvor som helst bidrar til mer effektivtet og lønnsomhet, og ikke minst verdifull funksjonalitet i butikk. 

  • Svinnkontroll - nedprising
  • Backofficeløsninger utviklet for mobile plattformer, terminaler, tablets og mobil
  • Infrastruktur, LAN/Wifi, internt-, kunde- og leverandørnett

Gjør kjeden mer effektiv

Selg mer

For at våre kunder skal være konkurransedyktige er gode kampanjer svært viktig. Vi leverer løsninger til å sette opp og administere selve kampanjen slik at systemene har riktig informasjon, men kanskje enda viktigere er å gi rett informasjon i forkant slik at man kan produsere kampanjer basert på historikk og erfaringer og kunne forutse hvordan kampanjene vil gå.

  • Big Data - hver bong er gull!
  • Svinnkontroll
  • Automatiske bestillinger
  • Leverandørkontroll

Lojale kunder

Kampen om kundene er beinhard. Med innsikt og de rette tilbudene vil du få kunden til din butikk, men like viktig er det å få kunden til å komme tilbake. La oss bidra til at dere har rett teknologi i butikk og at dere gir kundene de rette tilbudene og ikke minst at varene er i tilgjengelig når kunder kommer.

  • Lojalitetssystem
  • Beacon
  • Kundeidentifisering
  • Integrerte lojalitetsprogrammer
  • Én til én dialog - personlige tilbud

Kundelojalitet

Alle våre produkter og tjenester innen retail

 

Kontaktskjema

JA, jeg gir samtykke til behandling av mine personopplysninger som beskrevet her og vil at Visma sender meg relevant informasjon på e-post basert på mine interesseområder.