Fremtidens regnskap

Slik får du en enklere hverdag med morgendagens regnskapstjenester. 

Fremtidens regnskap

Slik får du en enklere hverdag med morgendagens regnskapsløsninger. 

Er du klar for morgendagens regnskap?

Mange bedrifter bruker fortsatt mer tid enn nødvendig på regnskap og administrasjon. Heldigvis finnes det enklere løsninger. Fremtidens regnskap krever ingen store investeringer eller nye programmer. Så enkelt og billig er morgendagens regnskap.

Når det gjelder bilagshåndtering og regnskapsføring, henger svært mange virksomheter igjen i gamle arbeidsprosesser. Hvorfor er det slik, når morgendagens enkle og tidsbesparende løsninger allerede er her?

Noen er kanskje bekymret for at de nye løsningene ikke er trygge nok, eller at de vil koste for mye. Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Her får du svar på noen av de vanligste spørsmålene rundt morgendagens regnskapsløsninger.

Kan jeg få fakturaene mine rett inn på mobilen eller nettbrettet?

Ja, det kan du. Og det uten at du trenger å ta turen til postkassen, arkivere fakturaene i permer eller på kjøkkenbordet, scanne eller poste noe som helst.

Med MyVisma kan leverandører og andre sende sine fakturaer til deg via fakturamottaket til Visma. Her blir alle dokumenter registrert, skannet og lagt inn på din portal. Portalen er din bedrifts egne side på MyVisma, og det første du ser når du logger deg på. Her får du enkelt og oversiktlig tilgang til alle MyVisma-tjenestene.

Hvis du heller ønsker, kan du selv skanne innkommende fakturaer og laste dem opp i portalen, eller legge selv inn fakturaer du mottar elektronisk.

Stemmer det at jeg kan godkjenne regninger med kun ett klikk – og fortsatt ha full kontroll?

Det stemmer. Med MyVisma trenger du ikke å føre inn hverken konto- eller kidnummer. Etter at regningen er lagt inn i systemet, trenger du bare å logge deg på portalen for å få en fullstendig oversikt over ubetalte fakturaer.

Så lenge du har nettilgang, kan bilag godkjennes der du er via PC/Mac, mobil eller nettbrett. Det holder å klikke én gang på de fakturaene du vil godkjenne for betaling, så tar Visma seg av resten. Du kan også velge selv å videresende, avvise eller kontere.

Tjenesten kan tilpasses dine behov. Du kan for eksempel selv styre fordeling av fakturaer i bedriften. Hvis du er inne i en periode med dårlig likviditet, kan du be om å få opp betalingsforslag, eller legge inn kommentarer om å betale deler av fakturaer.

Og jeg trenger heller ikke huske på å sende dem til regnskapsføreren min?

– Nei. Med MyVisma slipper du å tenke på å sende papirer til regnskapsføreren din. Alle bilag og dokumentasjon ligger klart og tilgjengelig i nettportalen.

Dette vil forenkle kommunikasjonen med regnskapsføreren din betraktelig. Ikke minst vil det redusere faren for ekstra regninger fra regnskapsfører på grunn av rot i papirene eller manglende underlag.

Er det sant at jeg ikke trenger å ta vare på bilag og andre papirer i årevis?

– Ja. Alt ligger tilgjengelig i skyen. Dermed er all historikk kun ett tastetrykk unna, og regnskapet er alltid oppdatert. Så hvorfor bruke tid på å lete fram fysiske bilag eller grave etter tall til rapporter, når den samme jobben kan gjøres med noen få klikk?

Logg deg på, så kan du enkelt hente ut brukervennlige og lett navigerbare regnskapsrapporter fra nettet. Du får full oversikt med dashboard og egne rapportpakker.

Hent ut rapporter som viser deg det du har behov for vite. Eksempelvis kan du velge å se på resultat, balanse, saldobalanse, kundefordringer og leverandørgjeld. Rapportene kan også tilpasses periode, termin og år, og du kan sammenligne dem opp mot budsjett og fjorårets tall.

Og alt dette er intuitivt og enkelt?

– Absolutt. MyVisma er laget for å gjøre hverdagen din enklere. Du trenger ikke å laste ned ny programvare, fordi alt ligger i nettskyen. Logg deg på, så har du tilgang til alt.

Løsningen gjør det enkelt for deg å følge med på hva som skjer i bedriften din. Med få tastetrykk kan du altså lage eller betale fakturaer, få oversikt over lønn og HR-administrasjon, og hente ut rapporter. Dette gjør det også lettere for deg å presentere tall til andre.

Tidligere måtte daglig leder banke på døren til økonomisjefen og få hjelp med å sette opp rapporter. Nå kan du enkelt hente ut standardrapporter med et par tastetrykk. Rapportene har et oversiktlig og brukervennlig oppsett, slik at de også skal være enkle å presentere for andre i for eksempel et styremøte.

Men er det trygt?

– Ja. Portalen har et eget område for sikker deling av dokumenter. Her velger du hvem som skal få tilgang, heller enn å måtte sende dokumentene via usikret e-post. Dette gir deg en trygg og oversiktlig portal for deling og oppbevaring av dokumenter til regnskap og lønn.

Så lenge du har tilgang til internett, har du alltid tilgang til dokumentene og tallene dine fordi alt lagres i skyen. Dette betyr også at du ikke er avhengig av trygg oppbevaring av én enkelt PC eller fysiske papirkopier av dokumentene dine. Dermed er du også mindre sårbar for hendelser som tyveri, brann eller vannskader.

Hvis jeg likevel står fast i regnskapet mitt?

Med MyVisma får du en åpen støttefunksjon fra klokken 08 til klokken 21 mandag til torsdag gjennom hele året. Du kan også be om å bli kontaktet av en rådgiver med ekspertise innen ulike, relevante felt, som du hører fra senest innen påfølgende arbeidsdag.

Men støttefunksjonen koster vel en del ekstra? 

Nei, støttefunksjonen betaler du ikke noe ekstra for.

Du kan få tilgang til MyVisma og de moderne løsningene til gunstige priser. MyVisma finnes til faste lave priser for de aller minste, og helt opp til de store.

Jeg har lyst på morgendagens regnskapsløsning i dag. Hva gjør jeg nå?

Det eneste du trenger å gjøre er å fylle ut kontaktskjemaet Bli oppringt, så gjør Visma resten.

Visma har 50 regnskapsbyråer over hele landet. På alle lokalkontorene finner du autoriserte regnskapsførere, lønnskonsulenter og ekspertrådgivere innenfor økonomi, lønn og HR.

Bli oppringt  

 

eller ring 40 10 40 18 

Åpningstider: 
mandag - torsdag kl. 8.00 - 21.00
fredag 8.00 - 16.00