Begynn med en SEO-analyse

På denne måten får du konkrete råd som kan styrke bedriftens synlighet på nett. Organisk trafikk er en av de viktigste kanalene for alle bedrifter som satser på nett, og det er en kanal hvor det gjelder å være synlig når brukerne er på jakt etter akkurat dine produkter og tjenester. God, standhaftig innsats innen SEO vil også effektivisere din digitale markedsføring. 

En SEO-analyse handler om å analysere dagens situasjon. Her vil vi blant annet undersøke om det er noen tekniske løsninger som kan bidra til å gjøre nettsiden mer forståelig for Google, optimalisering av nettsidens innhold for å styrke relevansen og gjøre søkeordsanalyser for å finne potensiale for å øke trafikk og omsetning.

En teknisk analyse innebærer at vi undersøker alle tekniske elementer på nettsiden som Google og andre søkemotorer benytter. Tekniske utfordringer kan hindre at din nettside ikke inkluderes i Google søkeresultat eller i å rangere som den fortjener, noe som vil resultere i lavere organisk besøk. Vår erfaring vil bidra til å løse dette på best mulig måte for din nettside.

En søkeordsanalyse er nøkkelen i SEO. Søketrendene er stadig i endring så det er viktig å ha oppdatert data med søkefraser som benyttes i dag. Analysen vil inkludere nettsidens posisjoner og landingsside i Google.

Når det tekniske og søkeordsanalysen er på plass er det tid til å se på innhold, som benyttes av søkemotorene. Det er alt fra bilder på nettsiden til overskrifter og innhold. Riktig bruk av søkefraser og god sidestruktur vil gjøre det enklere for søkemotorer å velge riktig side når de skal knytte søkefraser opp mot innholdet på nettsiden. Det er viktig å ha kundefokus å hjelpe brukeren så godt vi kan med godt innhold.