Akeneo PIM

En løsning for deg som ønsker full kontroll over din produktinformasjon, sett fra brukerene perspektiv.

5 måter Akeneo PIM kan hjelpe med Migrering fra Magento 1 til Magento 2

1. Gjør det lettere

Akeneo PIM er designet for å gjøre prosessen med å administrere produktinformasjon enklere. Organisasjoner som bruker PIM kan forenkle overføringsprosessen ved å importere produktdata fra Magento 1 til ditt PIM og dermed også berike dataene og eksportere dem til Magento 2. Dette gjør migreringen mye enklere og renere. Et PIM fjerner arbeidet med å håndtere rå produktdata fra Magento 2 og lar deg lettere organisere det arbeidet til team som kanskje ikke trenger å jobbe direkte i Magento 2, slik at du får flere ressursfordelingsalternativer.

Ved å bruke Akeneo PIM som det sentrale punktet for å administrere produktinformasjon kan kjøre din live Magento 1-butikk parallelt med Magento 2-plattformen ved å definere Magento 1 og Magento 2 som forskjellige kanaler i PIM. På denne måten kan du fortsette å oppdatere produkter i Magento 1, og når du er klar til å kutte over har du allerede lagt til det nøyaktige og omfattende produktinformasjon i Magento 2. Denne distribusjons strategien reduserer risikoen betydelig i overgangen til Magento 2. 

2. Du kan droppe gaffa-teipen

Berikende data er et kritisk skritt for å levere produktinformasjon av høy kvalitet. Du vil sikre deg fra mangler i produktdata — eller verre; unøyaktige eller inkonsekvent produktinformasjon. 

Bedrifter som ikke bruker et PIM har en tendens til å ha en tungvint berikelseprosess som involverer sjonglering data på tvers av ERP-, CRM-, hjemmelaget databaser, uendelige markedsføringsark og andre systemer, inkludert deres egen nettbutikk. Når en bedrift uten PIM prøver å administrere all denne informasjonen uten systemer som er designet for å håndtere det, bygger de uunngåelig kompliserte prosesserte som er tidkrevende og utsatt for feil (som å opprette en SKU manuelt flere steder på en gang). 

Ved å bruke Akeneo PIM, du kan slutte å bruke disse gaffateip-fiksene på produktdata flere steder, og i stedet bruk den tiden til å berike produktdata i Akeneo PIM — og lansere Magento 2 med en ren database.

3. Du kan implementere god styring av data

Når dataene dine er rene, riktige og fullstendige, må du innføre gode retningslinjer for styring av data og prosesser. Selv om dette kan virke som en overveldende oppgave i og for seg, er det avgjørende for å tilby kundene en overbevisende opplevelse. 

Å gjøre det krever imidlertid et solid fundament av høykvalitets produktdata som du kan begynne å bygge uten riktig policy for styring av data. Akeneo PIM inkluderer ut-av-boksen-funksjoner som hjelper deg med å styre produktdataene dine gjennom brukerrettigheter og rollehåndtering, validering av arbeidsflyt, versjoner og mer.


Riktig datastyring resulterer ofte i bedre SEO-ytelse og tilhørende dataanalyse. Ved å lage en datastyringstruktur og ved bruk av PIM for å kontrollere den, kan du sikre informasjon på nettbutikken din — for eksempel å sørge for at gamle produkter blir pensjonert, nye utvalg vises, bilder er oppdatert, og SEO-vilkår blir oppdatert og sporet regelmessig. Dette kan bidra til å drive økning i konverteringer.

4. Øke effektivitet og produktivitet

Med god datastyring på plass, bør teamet ditt begynne å innse potensialet til PIM spesielt når det gjelder produktivitet. Magento er ikke et sted designet for markedsførere å jobbe inngående med berikende produktinformasjon. Akeneo PIM er imidlertid designet for å eliminere den tungvinte, repeterende oppgaver involvert i produktdata standardisering, kategorisering og berikelseaktiviteter, og lar markedsførere frigi tid til å fokusere på å skape den emosjonelle forbindelsen med kundene ved å legge til overbevisende produktbeskrivelser,
bilder og mer. 

Akeneo PIM kommer dessuten fullpakket med funksjoner designet for å forbedre og automatisere disse repeterende prosesser, og tilbyr arbeidsvalideringer for datavalidering for å sikre at produktinformasjon er av høyeste kvalitet før publisering til nettbutikken din. Dette hjelper deg med å spare tid uten å ofre komplett og nøyaktig produktinformasjon, mens du organiserer teamet ditt på den mest effektive og produktive måten.

5. Enkel utvidelse

Med automatisert arbeidsflyt og forbedrede prosesser på plass, kan organisasjonen din begynne å bruke Akeneo PIM for å utvide tilbudet og sikte internasjonalt. Akeneo PIM inkluderer lokalisering og oversettelses-funksjoner designet for å gjøre utvidelse over landegrensene lettere. Du kan bygge omnikanal mens du forbedrer kundeopplevelsen din ved å tilby en overbevisende produktopplevelse på tvers av kanalene dine.

Migreringen din fra Magento 1 til Magento 2 er et stort nok prosjekt uten å måtte bekymre deg for å styre forskjellige produktdata spredt over hele bedriften. Med Akeneo PIM kan du imidlertid redusere risikoen forbundet med å prøve å sjonglere administrerende produkt informasjon mens du oppgraderer den nye netthandelsplattformen, kjør Magento 1 og Magento 2 parallelt når du forbereder deg på overgang, og konfigurerer organisasjonen for mye raskere, enklere og mer vellykket og enhetlig omnikanalsutvidelse til nye markeder.

Vi jobber tett med Akeneo og Product Information Management for å sørge for at våre kunder alltid er i front