Slik gikk vi frem
Magasinet.no trengte å flytte seg til en ny, moderne plattform etter mange år på Magento 1. Friluftsmagasinet, med sin innsikt i målgruppen sin og alt man trenger å vite om jakt, fiske og friluftsliv, valgte Visma som sin teknologipartner. Sammen dannet vi grunnlag for arkitektur og brukeropplevelse.
Vår designer bygde skisser ut av disse spesifikasjonene, så vi kunne få en “livnær” opplevelse av hvordan siden fungerer og dens look-and-feel. Når skissene var klare i Figma, kunne disse fungere som utgangspunkt for utviklerteamet og implementering.
Implementeringen bestod av sprinter på to uker hver. Friluftsmagasinet var med i planleggingen før hver sprint, og fikk demonstrert resultatene på slutten av dem fra utviklerne selv.
Med en stor samling av hjelpsomme artikler og guider, kunne migreringen til et nytt innholdsverktøy og -system virke massiv. Vismas egen SEO-spesialist analyserte nøkkelord og innhold for å avdekke hva som måtte prioriteres før alt annet.