Om Adobe Commerce

Adobe Commerce, bygget på Magento, er den ledende plattformen for netthandel i verden. Den er kraftig og rik på funksjoner. Butikker får mulighet til å skinne og skille seg ut – og ikke minst vokse. Her er noe av det den har:

  • Støtte for mange forskjellige forretningsmodeller, industrier, regioner og varelinjer, fra en og samme plattform.

  • Personaliserte opplevelser med et gode innholdsverktøy og AI-støttet søk, merchandising og produktanbefalinger.

  • Headless frontend-arkitektur for rask og smidig utvikling av friksjonsfrie kundeopplevelser.

  • Business Intelligence levert gjennom brukervennlige dashbord, med verktøy for å bygge rapporter.

  • Sikker infrastruktur i skyen, som skalerer for å håndtere høysesongen, ekspansjon og vedvarende vekst.

Sammen med fleksibilitet, et globalt økosystem av partnere, og en enorm markedsplass av utvidelser kan butikker lansere deres unike visjon raskt.

Både Gartner og Forrester kårer Adobe Commerce til leader i sine analyser av plattformer innen netthandel.

Adobe Commerce het tidligere Magento Commerce.

Funksjoner

På reisen treffer kunden merkevaren på mange forskjellige punkter, fra kjennskap etableres til alt som skjer etter kjøp. Adobe leverer verktøy som støtter hele denne reisen, med Adobe Commerce som nøkkelperson fra første møte til levert pakke – og etter.

  • Awareness (Bevisstgjøring): søkemotorer; markedsplasser; sosiale media; e-post; bannerreklamer; artikler/blogger.
  • Discovery (Oppdagelse): innhold; fysisk butikk; netthandel; mobilapplikasjoner; Internet of Things (IoT); stemmestyring; merchandising; brukergenerert innhold; lookbook.
  • Shop (Handle): rikt innhold; personaliserte kampanjer, tilbud og produktanbefalinger; søk på siden; filtrering og sammenligning; produktdetaljer; vurdering og anmeldelser; bilder og video; 3D- og AR/VR-innhold; prising; chat; ønskelister.
  • Purchase (Kjøp): lagerhåndtering; øyeblikkelig kjøp; handle som gjest; valuta og avgiftslokalisering; betalingsmetoder; gavevalg; frakt og leveringsmetoder; hent i butikk; finn butikk; Ordrehåndtering; Point of Sale (POS).
  • Post-Purchase (Etter kjøp): ordrebekreftelse; kontoopprettelse/-håndtering; lojalitet og premier; håndtering av returer; forespørsler om anmeldelser; abonnement; påfyll av varer; kundeservice; opplæring og kurs.

Innhold og personalisering

Adobe Commerce leveres med innholdsverktøyet Page Builder som Content Management System (CMS). Her kan man skape, forhåndsvise og lansere innhold som bygger merkevare, også for spesifikke kundesegmenter, uten å måtte involvere utviklere. Det er drag-and-drop og effektivt å lage nye layouts, maler og sider. Ikke bare kan en fokusere mer på konsept og strategi; det blir også kortere vei fra idé til innholdet publiseres.

Med et integrert CMS er katalogen alltid tilgjengelig, og kunder kan oppnå målene sine raskere. Produkter kan enkelt settes inn på kampanjesider og artikler på butikkbloggen. Planlegging er også en sann drøm: sett opp romjulskampanjen i juli og la den publiseres automatisk første juledag.

Målrett innhold basert på egne segmenter for å personalisere innholdet, og la systemet justere det i sanntid basert på hvilke kategorier og produkter kunden bruker tid på. Bruk verktøy som Google Optimize for å teste og oppdage ny innsikt, gjennom A/B-tester og andre eksperimenter.

Adobe Commerce kan også leveres med en hodeløs arkitektur, hvis man skulle ønske et annet CMS. I så fall, kontakt oss for å lære mer og diskutere deres spesifikke behov.

AI og maskinlæring

Kunder på nett som interagerer med produktanbefalinger er sjansen til å komme tilbake til butikken dobbelt så stor. Få er så flinke til å gi anbefalinger som ansatte i butikken. På nett derimot, med millionvis av besøk, er mest kostnadseffektive å bruke kunstig intelligens (AI) og maskinlæring.

Adobe Commerce har tilgang til Adobe Sensei, og kan brukes til å optimalisere produktanbefalinger og søkemotor inne på nettbutikken.

Du kan også bruke dette til personalisering av brukeropplevelsen, i sanntid. Kunder blir værende i butikken 40 % mer når de kan bli servert personalisert innhold.

Søk

Ett av de viktigste møtene med kunden er i søkemotoren. I Google Analytics vil du ikke bare se at mange av dine besøkende tyr til søk, men at de også i større grad konverterer mer enn de som ikke gjør det. Med Live Search, bygd med Adobe Sensei, kan man bygge rike søkeopplevelser rett i adminpanelet med blant annet:

  • Intelligent filtrering – la Adobe Sensei velge de beste filterne for søket.

  • Merchandising-regler – prioritér, gjem eller fest produkter i søkeresultatene.

  • Synonymordbok – definér en- og toveisforhold mellom søkeord for å servere flere relevante reultater.

  • Kategorisurfing – bruk Live Search for å bidra til enda bedra kategorisider.

Progressive Web App (PWA)

Adobe Commerces PWA Studio lar deg servere kunder en opplevelse som ligner appene de har på mobilen. Funksjoner som surfing uten nett, pushvarsler og ekstremt raske sider og ytelse bidrar til mer lojale kunder og høyere konvertering. Ved å koble fronten og bruke en hodeløs arkitektur, blir ikke innovasjon og nye, digitale opplevelser holdt tilbake av systemet på baksiden.

Integrasjoner og API-er

Adobe Commerce følger med en rekke API-er som åpner for vilt mange integrasjoner. For å kunne koble butikken sammen med forretningssystemer og tredjepartsverktøy, har vi sammen med mangeårig Visma-partner Integrasjonspartner AS utviklet et standardisert prosess for integrasjoner. Dette gjør vi forutsigbart, stabilt og kostnadseffektivt på deres eSentral-platform.

Noen av systemene vi har integrert med er Akeneo PIM, Visma Business, Visma Enterprise, Visma .NET, Tripletex, SAP, Navision, AX, Microsoft Dynamics, Multicase, Elguide. EDI, WMS og Punchout.

Kontakt oss for å se om vi har integrasjon til de systemene dere har.

Business-to-Business (B2B)

Adobe Commerce har en rekke B2B-funksjonalitet, slik som:

  • Firmakontoer med flere kjøpere, for store og små organisasjonsstrukturer

  • Verktøy for å styre roller og tillatelser til hver enkel bruker

  • Fullstendig ordre-, tilbuds- og fakturaoversikt for hele firmaet

  • Automatisert godkjenning basert på regler, bestemt av hvert firma

  • Registrering på nett for nye firmaer og brukerkontoer

I tillegg lar Adobe Commerce butikker ha B2B- og B2C-butikken på samme plattform og gi en samlet, konsistent handelsopplevelse. Dette sparer ressurser, med en lavere Total Cost of Ownership, som lar dem innovere raskere, tilpasse seg til endringer i markedet og skalere raskere.

Lisensiering og pris

Adobe Commerce har lisens basert på omsetning, og det skilles mellom Adobe Commerce “på stedet” og Adobe Commerce Cloud. Sistnevnte inkluderer garantier på oppetid, raskere respons hos support, DDoS-beskyttelse, bedre sikkerhet og mer.

Plattformen er også tilgjengelig som en gratis, men nedstrippa, Magento Open Source. Butikker som velger dette må som regel investere og kjøpe inn ekstra løsninger for å dekke behovet for funksjonalitet som kommer innebygd i Adobe Commerce, slik som:

  • Produktanbefalinger

  • Visual Merchandiser

  • Rapporter og logging

  • Business Intelligence

  • Skyinfrastruktur

  • Utvidede B2B-funksjoner

  • Utvidede CMS-funksjoner

Magento Open Source kan passe enkelte butikker, og vi har selv sett det som et mulig steg før Adobe Commerce. Har du Magento Open Source i dag, bør du jevnlig ta en vurdering om dere bør migrere til Adobe Commerce.

Kontakt oss for flere detaljer om pris

Babycares logo

Europris' logo

Frends' logo

Friluftsmagasinet AS' logo

Møbelringens logo

Mymuses logo

Outlands logo

Sandnes Garns logo

Visma Digital Commerce

Vi er en teknologipartner for nettbutikker i Norden. Våre løsninger er basert på Adobe Commerce, ofte sammen med Akeneo PIM, Amazon Web Services og mer. Sammen med kundene våre, leverer vi handel for et produktivt, fremadgående og bærekraftig samfunn.

Partnerlogoen til Adobe

 

Vil du vite mer?

Eller starte en uforpliktende dialog? Sammen kan vi finne ut om Adobe Commerce er riktig plattform for dere og deres forretningsmessige mål og behov, og om vår kultur klaffer med deres. 

Fyll ut skjemaet, så svarer vi så fort vi kan.