Visma Proceedo
Behov til betaling

Moduler

Visma Proceedo hjelper deg med å få bedre kontroll over avtaler og innkjøp, reduserte kostnader samt bedre kvalitet og sporbarhet i prosessen fra behov til betaling.

Løsninger visma proceedo

Alle modulene i Visma Proceedo er nettbaserte og kan nås fra enhver datamaskin. Det er en skybasert løsning og selges som SaaS (software as a service). Det betyr at du slipper investere tid og ressurser i maskinvare, drift og vedlikehold. 

Avtalehåndtering
Innkjøpssystem
Fakturahåndtering 

Avtalehåndtering

Visma Proceedo Avtalehåndtering tar hånd om hele avtalehåndteringen, fra administrasjon og distribusjon av leverandøravtaler til struktur og innhenting av brukernes synspunkter. Tjenesten er webbasert, fungerer uavhengig av datamaskin og brukere kan rettighetsstyres.

  • Avtaledata finnes i strukturert form
  • En kan lagre bilag/vedlegg
  • Avtale kan ha automatisk kobling mot for eksempel varekataloger, prislister, ordreskjema og webshop
  • Avtalene kan eksponeres for hele organisasjonen
  • Brukervennlig søkefunksjonalitet
  • Rettighetsstyrte tilganger for sluttbrukere
  • Påminnelse/varsling når avtaler går ut
  • Enkelte å innhente tilbakemeldinger fra sluttbrukere
  • Enkelt å finne å håndtere
  • Leverandøravtaler finnes enkelt gjennom å skrive navnet på leverandøren eller produktet. En kan også søke i trestruktur som defineres av din egen virksomhet

Visma Proceedo effektiviserer og strømlinjeformer innkjøpene i bedriften din. Løsningen omfatter hele innkjøpsprosessen fra en bestilling blir godkjent og sendt, til varen er mottatt og fakturaen er klar for betaling. Systemet er nettbasert og brukervennlig, og kan integreres med bedriftens leverandører og økonomisystem. 

Claes Stenfeldt, COOP:

« Ett år etter implementering av Visma Proceedo hadde vi oppnådd alle våre mål »

Innkjøpssystem

Med Visma Proceedo sparer bedriften din tid og kostnader. Dere får ett felles system for håndtering av bestillinger som alle ansatte kan benytte. Registreringen utføres av den enkelte ansatte som har et innkjøpsbehov. Innkjøpssystemet automatiserer følgende rutiner:

  • bestilling
  • kontering
  • godkjenning
  • ordresvar
  • registrering av varemottak

Innkjøpssystemet kan også integreres med webbasert fakturabehandling og økonomisystemet ditt. Da blir hele prosessen helt elektronisk.  

Sørger for høy avtalelojalitet

I tillegg til å spare tid og kostnader på selve rutinene, gir innkjøpssystemet også høy avtalelojalitet, noe som reduserer kostnadene ytterligere. Fordi alle leverandøravtalene deres ligger inne i innkjøpssystemet vet alle ansatte alltid hvilke produkter de skal velge og hvem de skal bestille fra. Visma Proceedo gir deg også bedre kontroll og kvalitet i innkjøpene, ettersom ingen bestillinger blir sendt til leverandørene før de er ferdig kontert og godkjent.

 

ESV (Ekonomistyringsverket i Sverige):

« Proceedo fakturahåndtering er den mest brukervennlige løsningen. »

Fakturahåndtering

Med Visma Proceedo Fakturahåndtering håndterer du alle innkommende fakturaer på en effektiv og sikker måte. Integrert med bedriftens systemer for innkjøp og økonomi sørger løsningen for at du kan automatisere de fleste fakturarutinene. Funksjonaliteten er en del av den totale innkøpsløsningen Visma Proceedo, men kan også integreres med andre innkjøpssystemer eller benyttes frittstående.

Oppnå høyere andel av elektronisk fakturaer

Både papirfakturaer og elektroniske fakturaer rutes inn i Visma Proceedo Fakturahåndtering. Papirfakturaer blir skannet og tolket, mens elektroniske fakturaer importeres automatisk. Verktøyet har flere forskjellige løsninger for dette:

  • Mange av de største leverandørene i Norge er allerede tilknyttet systemet gjennom Vismas meldingssentral
  • De mindre leverandørene sender elektroniske fakturaer fra sitt eget økonomisystem, eller oppretter dem via et eget webgrensesnitt som er integrert med verktøyet 
  • For papirfakturaer velger du om virksomheten din vil skanne selv, eller la Vismas skanningoperatører gjøre jobben

Snakker med økonomisystemet ditt

Fakturahåndteringen er integrert med de fleste økonomi- og ERP-systemer på markedet. Vanlige eksempler på integrert dataflyt er:

  • overføring av leverandørregister, konteringsinformasjon, ordrer og leveransekvitteringer fra økonomisystemet til Fakturabehandling
  • overføring av ankomstkontering, sluttbooket faktura og fakturabilde fra Fakturahåndtering til økonomisystemet

Kontakt oss

JA, jeg gir samtykke til behandling av mine personopplysninger for å kartlegge mine interesser som beskrevet her og er kjent med at samtykket kan trekkes tilbake når som helst. 

JA, jeg vil motta relevant informasjon basert på mine interesseområder fra Visma på e-post. Jeg kan når som helst melde meg av eller oppdatere mine interesser på Vismas abonnementsside.

Vi trenger ditt samtykke.
Vi bruker cookies for å registrere din aktivitet på våre nettsider. Denne informasjonen kombinerer vi med opplysningene du oppgir for å danne en profil, slik at vi kan vise deg innhold tilpasset dine interesser. Ved å akseptere, tillater du oss å registrere og behandle din persondata som beskrevet her.