Hva betyr god inkassoskikk? Og hva er egentlig hovedstol? Bli bedre kjent med ord og uttrykk i inkassofaget!
Det er ikke alltid så lett å bli klok på inkassofaget, spesielt ikke hvis det ikke er noe du jobber med i det daglige. I dette webinaret forklarer derfor Heidi Skullerud og Marianne Thielemann deg ord og utrykk som brukes mye - på en enkel måte.
Noe av det vi tar for oss er:
- Hva er god inkassoskikk
- Hva betyr hovedstol
- Hva er forskjellen på¨purring, betalingspåminnelse og inkassovarsel?
- Forsinkelsesrenter, gebyrer og EU-gebyr
- Tvist og innsigelser
- Lovpålagte brev i inkassoprosessen
- Inkassosalær og salærsatser
- Avdragsordning / nedbetaling
- Kredittsjekk og betalingsanmerkning
- Foreldelse - 3 års regel
- Rettslige skritt
- Hva gjør namsmannen og forkliksrådet
Varighet: ca. 1 time
Velkommen til webinar!
Vil du automatisere purring og inkasso på en enkel måte? Les om Visma AutoCollect.
12. mai kl. 10:00
Dato:
12.mai
Tid:
10:00 - 10:30
Sted:
Online
Kategori:
Introduksjon
Notat:
Brukere av PowerOffice Go