
Purring
Vi hjelper deg med betalingspåminnelser og videre oppfølging av kunden.
Effektivt og tilpasset purreløp
Utsendelse av inkassovarsel
SMS-varsling
Full kontroll og innsyn i webportal
Kvalitetssikret oppfølging i henhold til gjeldende lover og regler
Jo raskere vi sender ut en betalingspåminnelse, desto større er sjansen for at saken ikke går til inkasso. Påminnelsen (varselet) må inneholde ny betalingsfrist som må overholdes, for at kravet ikke skal sendes til inkasso. Den skal også inkludere et purregebyr med satser bestemt av Finansdepartementet.
Vi sørger for å sende ut brev og betalingsoppfordring med formalkrav. Vi kontakter kunden din via telefon, sms og e-post, og vi er opptatte av å alltid finne en best mulig og frivillig løsning, før saken eventuelt bringes inn for rettsapparatet.
Dersom kravet ikke blir innfridd håndterer vi rettslig inkasso og stiller med juridisk kompetanse. Hvis skyldner er midlertidig ute av stand til å gjøre opp for seg, vil vi overvåke skyldnerens status og dermed øke muligheten for at du likevel får kravet ditt innfridd. Les mer om vår inkassotjeneste her.