Elektronisk ruteplanlegger i hjemmetjenesten

Ta kontakt for gratis demovisning  »

Ruteplanleggeren er den nyeste komponenten i vår helhetlige løsning for effektivisering av pleie- og omsorgstjenesten, Visma Flyt Omsorg. Den bidrar til effektivitet med smidigere og smartere planlegging av arbeidsdagen for hjemmetjenesten. 

Utfordringen

Selv om flere av landets hjemmetjenester allerede har oppnådd betydelig effektivisering som følge av digitale tjenester, finnes det fortsatt utfordringer når det gjelder planleggingen av pleiernes arbeidsdag. I hjemmetjenesten er det en rekke faktorer å ta høyde for i planleggingen: Det er mange aktører å forvalte, store områder å dekke og uforutsette hendelser som kan oppstå. Hjemmetjenesten sier selv at de har mye å hente på å planlegge smartere, blant annet ved å optimere rutene de bruker.

Pil peker til høyre

Løsningen

Ruteplanleggeren er en Visma applikasjon som automatisk velger beste rute for hver enkelt ansatt i hjemmetjenesten og presenterer det i en oversiktlig liste. Løsningen regner ut de mest hensiktsmessige rutene for arbeidsdagen. Rutene som genereres tilfredsstiller alltid krav til kompetanse og ansattes arbeidstider, og tar også hensyn til oppdrags-tidsvinduer, besøkshistorikk, kjøretider mellom besøk, og hvilke transportmidler som benyttes.

Med ruteplanleggeren får hjemmetjenesten en løsning som gir betydelige fordeler.​

Vil du ha en gratis presentasjon av løsningen?

Vil du vite mer om ruteplanleggeren? Tormod Bekken tar en gjennomgang av løsningen med deg.
Alt du trenger å gjøre er å fylle ut skjemaet nedenfor, så tar han kontakt med deg for å avtale en tid som passer dere best.

Vi trenger ditt samtykke.

Tormod Bekken

Tormod Bekken
Produkt Market Manager - Helse
Tormod har jobbet med IT løsninger til helsevesenet siden 1993. De siste 11 årene i Visma innen området Pleie & Omsorg. I Visma har han hatt fokus på elektronisk samhandling, mobile løsninger, velferdsteknologi og digitalisering.
Har du spørsmål i forkant av demovisningen ta gjerne kontakt.

Fordeler for hjemmetjenesten

Forutsigbarhet i hverdagn ikon

En mindre stressende hverdag. Mer forutsigbarhet, færre forsinkelser og sjeldnere nødvendig å bytte oppdrag​​

Tidsbesparing med ruteplanlegger ikon

Tidsbesparing. Smartere og mer effektive ruter gjør at total reisetid kan spares inn med inntil 30%*

Ressursbesparing ikon

Ressursbesparing. Hjemmetjenesten kan gjennomføre flere besøk og samtidig gi bedre kvalitet ​på besøk til brukerne

Brukvervennlige verktøy ikon

Brukervennlige verktøy. Oversiktlige rutelister tilgjengelig på smarttelefon med muligheter til å rapportere underveis fra tale-til-tekst

GPS ikon

Håndtering av endringer. Med kontinuerlige GPS-posisjoner og forventet varighet på oppdrag, kan nye, presise ruter genereres når trygghetsalarmer går

Fordeler for brukerne 

 

Samhandling med Visma Mobil Omsorg ikon

Større forutsigbarhet, færre forsinkelser og mindre venting​

Samhandling med Visma Mobil Omsorg ikon

Automatisk beskjed når det er forsinkelser

Pasientjournal ikon

Reduserer antallet forskjellige pleiere som besøker brukerne og sikrer at de har relevant kompetanse


Sikker kompetanse ikon

Pleierne kan bruke opp mot 20%* mer tid på pasientene

Mobil og fleksibel arbiedshverdag ikon

Trygghet i at det er den best egnede pleieren som kommer når trygghetsalarmen går​


Elektronisk ruteplanlegger i hjemmetjenesten i skyen

I tillegg er løsningen integrert med de andre komponentene i Visma Flyt Omsorg, noe som gjør den digitale og mobiliserte løsningen for hjemmetjenesten komplett. Den er skybasert, tilgjengelig på mobile enheter, sikker og integrert med andre fagsystemer slik at du har den informasjonen og tilgangen du trenger.

(*) Tall kan variere fra kommune til kommune.

Få en gratis visning av løsningen »

Fremtidens omsorg nettseminar

Det skjer store omstillinger i pleie- og omsorgstjenesten, med et økende antall eldre og en bemanning som ikke øker i samme takt. Med mye spennende innovasjon i sektoren, der ny teknologi baner vei for nye måter å jobbe på.

Få med deg høstens store nettseminar 'Fremtidens omsorg', onsdag 18. september.

Gratis påmelding - meld deg på i dag! 

Se agenda og påmelding »

Kontakt oss


Har du spørsmål om våre løsninger?

Kommunikasjon ikon

Få kontakt med salg

Vurderer du våre løsninger innen helse og omsorg og ønsker en uformell prat? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »

Support ikon

Andre henvendelser

Finner du ikke svaret du leter etter? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt »


Er du kunde og trenger hjelp?

Login ikon

Pålogging

Har du problemer med logg inn, ta kontakt med systemforvalter i din enhet. Visma har ikke tilgang til å administrere påloggingsrutiner for den enkelte bruker.

Finn din løsning »

Support ikon

Support

Online
Gå til Community »

Telefon
Kontakt servicedesk på
telefon 21 49 25 59

Vi bruker cookies for å registrere din aktivitet på våre nettsider. Denne informasjonen kombinerer vi med opplysningene du oppgir for å danne en profil, slik at vi kan vise deg innhold tilpasset dine interesser. Ved å akseptere, tillater du oss å registrere og behandle din persondata som beskrevet her.