Med Innbyggerdialog i Visma Omsorg Profil, kan din kommune enkelt etablere digitale innbyggertjenester knyttet til hjemmetjenester på en nasjonal plattform som kan benyttes av alle landets kommuner.
Hovedmålet er å styrke samarbeidet mellom tjenestemottakere, pårørende og ansatte i hjemmetjenesten i forbindelse med daglig utførelse av tjenester i hjemmet.
Din kommune kan nå tilby digitale tjenester for dialog mellom brukere/pårørende og ansatte i hjemmetjenesten, visning av avtaler med mulighet for avbestilling, samt varsling av gjennomførte besøk.
Tjenesten skal bidra til å:
I løpet av 30 minutter vil du få se hvor enkelt det er å ta i bruk dette verktøyet. Du vil også få muligheten til å spørre spørsmål.
Denne løsningen vi gi mange gevinster for innbyggeren/pårørende/tjenestemottaker, ansatte/fagarbeider/sykepleier og for samfunnet.
Det er gjort gevinstanalyser for bruk av løsningen. Rapportene kan du lese her.
Løsningene forutsetter bruk av helsenorge.no og ID-porten for tjenestemottaker eller pårørende, mens fagpersoner i kommunen forholder seg Visma Omsorg Profil og nye funksjoner i løsningen.
Nå har hele Bergen muligheten til digital dialog med kommunale helsetjenester. På helsenorge.no kan du sende meldinger, avbestille timer, se oversikt over resepter og se din kjernejournal. Se hvordan du logger inn her!
Basert på de erfaringene som er gjort så langt, har Helsedirektoratet og KS satt opp en rekke gode tips og råd for hvordan kommunen kan komme i gang med løsningen. Her kan dere lese mer om hvordan kommunen din kan komme i gang.
Løsningen er nå tilgjengelig for Visma sine kunder som benytter Visma Omsorg Profil. Ønsker du mer informasjon om løsningen og hvordan din kommune kan komme i gang, har du tre muligheter:
Vurderer du våre løsninger innen helse og omsorg og ønsker en uformell prat? Vi hjelper deg gjerne!
Ta kontakt med systemforvalter i din enhet. Visma har ikke tilgang til å administrere påloggingsrutiner for den enkelte bruker.