Denne historien ble opprinnelig skrevet sammen med vår kunde PwC accounting, som senere er blitt kjøpt opp av Aider Accounting.

Å være regnskapsfører er ikke lenger bare bokføring og produksjon av tall. PwC Accounting satser tungt på skytjenester for å jobbe mer effektivt og kunne levere basistjenestene til attraktive priser. Dermed har de overskudd til å gi kundene det de egentlig vil ha: avansert rådgivning fra et proft fagmiljø.

cfos.jpg

Kontorlokaler

Målet: Ett skybasert lønnssystem som snakker godt med andre systemer

Caroline Benham leder lønnsteamet i PwC Accounting, som kjører lønn for mellomstore og store bedrifter over hele landet. Tidkrevende prosesser i eldre systemer har vært en begrensende faktor for lønns- og HR-avdelingen.

– Det har vært mye manuell jobbing med lønn. Vi har hatt ulike systemer for timeføring, ressursplanlegging og HR, og integrasjonene mellom disse har vært dårlig.

Travle dager

«Når vi har alt i sky, blir det lettere for oss å sy sammen det kommersielle – og lettere for kundene å forstå hva ting koster.»

– Tore Bræin, leder for digital forretningsutvikling

tore_braein.jpg

friluftsmote.jpg

«Når vi kan bruke teknologien til å bli mer effektive på de lovpålagte basistjenestene, er vi i stand til å bistå flere kunder og bidra med verdiskapende tjenester»

– Mattias Bendixen, leder for salg og marked

ui-mockup.jpg

PwC-kundene: Selvgående etter 30 minutters opplæring

Lønnssjef Caroline Benham forteller om «utelukkende god respons» fra kundene deres, da de ble flyttet over på nytt lønnssystem, selv om det var en terskel for noen kunder i begynnelsen.

– Visma.net Payroll er mer enn funksjonsrikt nok for nesten alle kundene vi har. Mange har selvsagt likevel vært motvillige mot endring. Men når samtlige av kundene blir fornøyde, sier dét i grunnen alt. Selv opplever vi at timingen ikke kunne vært bedre, antagelig fordi inputen om at «det er mulig å jobbe smartere med lønn» kommer fra alle kanter..

Å få alle prosesser for lønn, timeregistrering, reiseregninger og utlegg på plass i samme system, har vært helt topp.

– Vi bruker ikke mer enn en halvtime på å gi nye kunder en innføring i reiseregninger, utlegg og timeføring, og etter det er de stort sett selvgående.

«Vi bruker cirka en halvtime på å gi nye kunder en innføring i systemet og appen, og etter det er de stort sett selvgående.»

– Caroline Benham, leder for lønnsteamet

3 høydepunkter:
Dette liker PwC best med Visma.net Payroll

1. Det er ingen som har lyst til å sitte og punche tall. Som et kompetansehus som ansetter toppkandidater fra universitetene, trenger vi å tilby dem stillinger som rådgivere. Det er jo også det kundene våre har behov for: systemer som tar seg av punchingen. Visma.net Payroll ivaretar det stadig mer komplekse regelverket fra myndighetene, og frigjør tiden vår til å være der for kundene våre.

2. Oppdateringene kommer automatisk – uten at vi trenger å gjøre noe. Tidligere måtte vi kontakte partneren vår, som igjen måtte kontakte en tredjepart, som igjen måtte samkjøre med oss for å sitte på kveldstid og oppdatere.


3. Det er veldig god brukervennlighet for de ansatte. Intuitivt og enkelt, rett og slett. Vi liker også YouTube-kanalen til Visma.net, med små og smarte opplæringsvideoer.

 

Flere sukesshistorier

Ta kontakt

Lurer du på noe, eller ønsker du en demo av løsningen? Kontakt oss gjerne.

Kontakt

form-btn1-mobile.svg

Jeg vil vite mer

Support

form-btn2-mobile.svg

Jeg trenger support

form-btnX.svg
form-btnX.svg

Visma Support

Ta kontakt med din partner. Vårt forhandlernettverk gir din bedrift tilgang til lokal rådgiving, oppfølging og supporttjenester.