PwC Accounting valgte
Visma.net Payroll

Å være regnskapsfører er ikke lenger bare bokføring og produksjon av tall. PwC Accounting satser tungt på skytjenester for å jobbe mer effektivt og kunne levere basistjenestene til attraktive priser. Dermed har de overskudd til å gi kundene det de egentlig vil ha: avansert rådgivning fra et proft fagmiljø.
Satser tungt på skyen
CEO.jpg
Kontorlokaler

Hva er PwC Accounting?

PwC Accounting AS leverer lønns- og regnskapstjenester til bedrifter i SMB-segmentet. Selskapet er en del av PwC – et av verdens største nettverk av revisorer, advokater og rådgivere.

Utfordring: Å finne systemer som snakker godt med hverandre

Caroline Benham leder lønnsteamet i PwC Accounting, som kjører lønn for mellomstore og store bedrifter over hele landet. Tidkrevende prosesser i eldre systemer har vært en begrensende faktor for lønns- og HR-avdelingen.

– Det har vært mye manuell jobbing med lønn. Vi har hatt ulike systemer for timeføring, ressursplanlegging og HR, og integrasjonene mellom disse har vært dårlig.

Travle dager

«Når vi har alt i sky, blir det lettere for oss å sy sammen det kommersielle – og lettere for kundene å forstå hva ting koster.»

– Tore Bræin, leder for digital forretningsutvikling

tore_braein.jpg

Leder for digital forretningsutvikling: Tore Bræin i PwC Accounting

– Payroll er både lettere for oss og lettere for kundene

– Å være regnskapsfører dreier seg bort fra bokføring og de «enkle» tingene, til å handle om å gi gode råd innen økonomi, HR og forretningsutvikling.

Det forteller Tore Bræin, leder for digital forretningsutvikling.

PwC Accounting hadde alle systemene sine i skyen – bortsett fra lønn. Da de landet på Visma.net Payroll som ny skyløsning for lønn, var mye av grunnen at det er enklere å knytte det opp mot tredjepartsløsninger.

– Det er utfordrende i seg selv å ha mange leverandører, men når vi har alt i skyen, blir det enda lettere for oss å sy sammen det kommersielle tilbudet vårt.

Bli kjent med: Visma.net Payroll

– Prosessene flyter bedre og vi kan bruke mer av tiden vår på arbeid som gir verdi for kundene

Mattias Bendixen er leder for salg og marked, og peker på at betalingsviljen ikke lenger er så stor for de klassiske lønnstjenestene.

De klassiske lønnstjenestene er viktige for kundene, men vi opplever at det stilles stadig større krav til at det gjøres effektivt. Det er krevende å holde seg oppdatert på lover og regler på HR- og lønn – og vi opplever at mange ønsker bistand innenfor dette området.

– En skyløsning som Visma.net Payroll er en viktig brikke her: de klassiske lønnsprosessene våre flyter mye bedre, vi jobber bedre sammen, både med kundene og internt.

Fremtidens forretningsmodell handler om rådgivning rundt automatiserte tjenester, forklarer Bendixen.

– Når vi kan bruke teknologien til å bli mer effektive på de lovpålagte basistjenestene, er vi i stand til å bistå flere kunder og bidra med verdiskapende tjenester. Det som også er fint, er at både vi og leverandører som Visma, utfordrer hverandre på å bli bedre. Det går begge veier, sier Bendixen.

Se webinar: Visma.net Payroll på 20 minutter
friluftsmote.jpg

«Når vi kan bruke teknologien til å bli mer effektive på de lovpålagte basistjenestene, er vi i stand til å bistå flere kunder og bidra med verdiskapende tjenester»

– Mattias Bendixen, leder for salg og marked

ui-mockup.jpg

PwC-kundene: Selvgående etter 30 minutters opplæring

Lønnssjef Caroline Benham forteller om «utelukkende god respons» fra kundene deres, da de ble flyttet over på nytt lønnssystem, selv om det var en terskel for noen kunder i begynnelsen.

– Visma.net Payroll er mer enn funksjonsrikt nok for nesten alle kundene vi har. Mange har selvsagt likevel vært motvillige mot endring. Men når samtlige av kundene blir fornøyde, sier dét i grunnen alt. Selv opplever vi at timingen ikke kunne vært bedre, antagelig fordi inputen om at «det er mulig å jobbe smartere med lønn» kommer fra alle kanter..

Å få alle prosesser for lønn, timeregistrering, reiseregninger og utlegg på plass i samme system, har vært helt topp.

– Vi bruker ikke mer enn en halvtime på å gi nye kunder en innføring i reiseregninger, utlegg og timeføring, og etter det er de stort sett selvgående.

3 høydepunkter:
Dette liker PwC best med Visma.net Payroll

usp-icon1.svg

1. Det er ingen som har lyst til å sitte og punche tall. Som et kompetansehus som ansetter toppkandidater fra universitetene, trenger vi å tilby dem stillinger som rådgivere. Det er jo også det kundene våre har behov for: systemer som tar seg av punchingen. Visma.net Payroll ivaretar det stadig mer komplekse regelverket fra myndighetene, og frigjør tiden vår til å være der for kundene våre.

usp-icon2.svg

2. Oppdateringene kommer automatisk – uten at vi trenger å gjøre noe. Tidligere måtte vi kontakte partneren vår, som igjen måtte kontakte en tredjepart, som igjen måtte samkjøre med oss for å sitte på kveldstid og oppdatere.

usp-icon3.svg

3. Det er veldig god brukervennlighet for de ansatte. Intuitivt og enkelt, rett og slett. Vi liker også YouTube-kanalen til Visma.net, med små og smarte opplæringsvideoer.

«Vi bruker cirka en halvtime på å gi nye kunder en innføring i systemet og appen, og etter det er de stort sett selvgående.»

– Caroline Benham, leder for lønnsteamet

Ta kontakt

Lurer du på noe, eller ønsker du en demo av løsningen? Kontakt oss gjerne.

64_service.svg

Jeg vil vite mer

64_support.svg

Jeg trenger support

Visma Support

Ta kontakt med din partner. Vårt forhandlernettverk gir din bedrift tilgang til lokal rådgiving, oppfølging og supporttjenester.