Derfor takket Norsk Lønn ja til partnerskap og Visma.net Payroll


Norsk lønn har tatt steget inn i et HRM-partnerskap med Visma Software med produktet Visma.net Payroll. - En riktig beslutning, forteller Rune Aalby, daglig leder i Norsk lønn, selv etter kort tid i partnerskapet.

Hei Rune! Hvem er du og hva er nytt hos dere i Norsk Lønn?

Heisann! Jeg er en som har jobbet med det meste innen lønn- og HR-faget i mange år. Nå driver jeg lønnsselskapet Norsk Lønn sammen med mine to ansatte, Elisabeth og Jorunn. Og vi er stolte av å fortelle at vi har satset på Visma.net Payroll og blitt Visma Software HRM-partner!

Om Norsk Lønn AS

  • Leverer alt innen lønnstjenester, tjenester innen HR, lønnsforsikring
  • Kontorer i Oslo, Drammen og Tønsberg.
  • Etablert 2019

Her har det skjedd mye spennende! Men la oss begynne med Visma.net Payroll - hvorfor dette lønnssystemet?

Det var av flere grunner. En tidligere kollega av meg var sertifisert i Visma.net Payroll, og det hun fortalte meg, klaffet godt med det jeg mener et lønnssystem burde levere; brukervennlighet og effektivitet i en skybasert innpakning. I tillegg er Visma en norsk leverandør, noe som styrker vår strategi om å støtte norsk næringsliv. Vi leverer også andre Visma lønnssystemer og er godt fornøyd!

Vi heier også på norsk næringsliv, så der matcher vi bra som partnere! Men hva mer gjorde at dere ble en direkte HRM-partner av Visma Software?

Å, det er mange grunner til! Lønn og HR er et enormt fagfelt og nå blir vi en del av dette sterke Visma-fagmiljøet, med tilgang til både tekniske og faglige ressurser. Gjennom sertifiseringsapparatet vil vi alltid være oppdatert, som bidrar til at vi bygger enda mer ekspertise på lønnsfaget og, ikke minst, blir 110 % faglig dyktige på Visma.net Payroll!

 

En tidligere kollega av meg var sertifisert i Visma.net Payroll, og det hun fortalte meg, klaffet godt med det jeg mener et lønnssystem burde levere; brukervennlighet og effektivitet i en skybasert innpakning.

 

Selv om vi ikke har hatt mange situasjoner der vi har trengt hjelp, opplever vi allerede å bli personlig og raskt ivaretatt. Det er fint å kunne løfte opp telefonrøret og møte en blid og hjelpende stemme hvis vi skulle stå fast. Da føler du at du er ivaretatt som partner.

I tillegg får vi være med på reisen til Visma.net Payroll og påvirke den stadige utviklingen av lønnssystemet. Den brede erfaringen fra andre konkurrerende systemer vi sitter på, kan bidra og påvirke med å få inn det beste av flere systemer.

Nå er dere i gang - hva er erfaringene så langt?

Når det gjelder systemet og vårt eget bruk, er det overraskende enkelt og selvlært. Etter at vi startet opp med det internt, har vi verken hatt behov for kursing eller opplæring, og det takket være en trinn-for-trinn tankegang. Lyser det grønt, kan du gå videre. Lyser det rødt, har du glemt noe — enkelt og greit. Datostyring er også et eksempel der systemet selv kan gjøre unntak i en viss tidsperiode og stoppe dette av seg selv. Systemet regner ut og fikser mye på automatikk. Da blir det gøy og motiverende for oss å jobbe med lønn!

 

Alt i alt er tilbakemeldingene fra kundene at de trives godt med å bruke systemene direkte selv og får mer oversikt. Det sparer både oss og dem for feil og tid.

 

I tillegg er det enkelt og intuitivt å flytte kunder fra andre systemer over til Visma.net Payroll. Dette fungerer rett og slett suverent! Tid blir spart og når kundene i tillegg gjør mye av den daglige jobben selv, kan vi fokusere på det vi er gode på — den faglige kontrollfunksjonen og være den faglige rådgiveren.

Men hva synes kundene egentlig om at de må gjøre mer av jobben selv?

Selv om mange ikke har gjort dette før, er jo alle vant til å bruke mobil! Og etter å ha opplevd lønnsslipp, utlegg, egenmelding og timelister på den, ønsker de ikke å gå tilbake. Vi opplever sjelden spørsmål når de begynner å bruke appene. Dette gjelder alle aldersgrupper. Men, skulle det være behov, kan de enkelt følge en brukerveiledning.

Alt i alt er tilbakemeldingene fra kundene at de trives godt med å bruke systemene direkte selv og får mer oversikt. Det sparer både oss og dem for feil og tid.

Men er det vanskelig å få de til å prøve “dette nye”?

Selv er jeg ingen utpreget selger, men det trenger du ikke når du har et produkt som selger seg selv. Oppbyggingen av systemet i kombinasjon av apper ser moderne og ryddig ut. Det liker kundene. I tillegg har det vært gøy og se at alt jeg har lovet har blitt innfridd og vi opplever at kundene våre anbefaler både oss og systemet videre.

 

– Når det gjelder systemet og vårt eget bruk, er det overraskende enkelt og selvlært. Etter at vi startet opp med det internt, har vi verken hatt behov for kursing eller opplæring, og det takket være en trinn-for-trinn tankegang.

 

Hvordan utarter historien om Norsk Lønn, Visma.net Payroll og partnerskapet seg videre nå?

Partnerskapet er for meg noe jeg ønsker å bruke mye. Vi skal være aktive for Visma Software og Visma Software skal være aktive for oss. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med alle dyktige personer og jobbe tett sammen fremover.

Og så skal Norsk Lønn fortsette å vokse som et rent lønnsselskap med 100% fokus på, ja, lønn! Vi skal fortsette å være særnorske med de beste serviceinnstilte medarbeiderne og støtte norsk næringsliv med norske systemleverandører. Visma.net Payroll er derfor midt i blinken for oss.

Ønsker du å vite mer Visma.net Payroll og Visma HRM-Partnerskap?

Er du regnskapsbyrå som ønsker å tilby kundene dine lønnstjenester? Da er Visma.net Payroll skreddersydd for nettopp dette. Les mer om løsningen og vårt partnertilbud, eller ta kontakt med oss her.

 

La oss vise deg løsningen.

Kontakt oss

Fyll ut skjemaet og vi vil kontakte deg.

Vi trenger ditt samtykke.