Timeregistrerer på farten med Visma.net Project Management

– Jeg har halvert tiden jeg bruker på å godkjenne og fakturere


Når et konsulentselskap med 81 ansatte skal omsette for 360 millioner kroner, sier det seg selv at de trenger smidige løsninger som gjør det enkelt å jobbe effektivt. Bli kjent med det norske konsulentselskapet Move AS, og deres erfaringer med å registrere timer i skyen med Visma.net Project Management.

 

Hei, Tanja Lamer! Du er konsulentleder i Move. Dere trengte et nytt verktøy for å registrere timene deres. Hvorfor falt valget på Visma.net Project Management?

Hei! Ja, vi trengte et godt timeføringssystem integrert i økonomisystemet, blant annet fordi konsulentene skal kunne føre timer på farten. Det var utfordrende å finne en løsning som matchet behovene våre; det var mange tunge systemer med mye funksjonalitet vi ikke hadde bruk for.



Levert av Cloud Connection

Tusen takk til Cloud Connection, en av våre mange leveransepartnere. De har levert og implementert Visma.net Project Management for Move.

 

Vi bruker Visma.net Financials til regnskapet, og ble spurt om vi ville være pilotkunde for Visma.net Project Management, i forbindelse med at Visma skulle bygge en integrasjon mellom disse to systemene. Løsningen så ut til å være enkel å tilpasse og skalere opp, og vi kan koble på nye moduler etterhvert som vi trenger det. Fremdeles er det mye funksjonalitet i Visma.net Project Management vi ikke bruker enda.

Dere har over 60 brukere på Visma.net Project Management, både ledere og ansatte som registrerer timer. Hva er tilbakemeldingene fra de ansatte?

Alle endringer gjør jo litt vondt, men ettersom de har lært seg det, går det veldig bra. Det at vi kan registrere timer både via app og web, gir god fleksibilitet. Alle de ansatte er veldig fornøyde med at de kan registrere timene sine på farten i appen. Det er også praktisk å ha lett tilgang til oversikt over egne timer og resultater.

Som konsulentleder, hvilke gevinster opplever du så langt?

 

Det er enkelt å sortere på prosjekt, konsulent og kunde, og enkelt se hva som eventuelt mangler.

 

Jeg har halvert tiden jeg bruker på å kontrollere, godkjenne og fakturere innkommende timer. Nå slipper jeg å sitte i helgene, eller langt på kveld ved månedsslutt. Det er enkelt å sortere på prosjekt, konsulent og kunde, og enkelt se hva som eventuelt mangler. Det er jo flere ledd her – fra timeregistrering, til godkjenning, til fakturering og så godkjenning igjen, så vi har flere muligheter til å fange opp avvik.

Hva tenker du om brukervennligheten? På en skala fra 1–10?

8, kanskje? Når du fører timer så kan du bruke forrige arbeidsdag som mal. Konsulentene vil gjerne ha muligheten til å copy-paste fra valgfri dag, ikke bare den forrige dagen. Det er noe jeg ser som mangler.

(Et par uker etter intervjuet, var denne funksjonaliteten på plass!)

Hvordan er det å lage egne rapporter?

Jeg går inn og definerer mine egne rapporter, ut fra hva jeg ønsker å se. Det er kjempelett! Mye bedre enn standardrapporter! Det er bare å hente frem det jeg vil se og klikke på Excel, så kan jeg bearbeide videre derfra.

Får dere hjelp av disse rapportene til å ta strategiske og økonomiske beslutninger?

Det gjør vi absolutt. Vi ser hva som er ført av inntekter opp mot hva som er fakturert. Slik får vi full oversikt over faktureringsgrad, og hvor mye tid som har gått med til kurs, kompetanseheving og salgsmøter. Derfra ser vi hva vi har brukt tid på og kan planlegge deretter.

 

Jeg går inn og definerer mine egne rapporter, ut fra hva jeg ønsker å se. Det er kjempelett! Mye bedre enn standardrapporter!

 

Ville du anbefalt Visma.net Project Management til andre?

Ja, selvfølgelig! Så enkelt og greit å jobbe med når du kommer inn i det. Det virker også som at det er lett å tilpasse ulike behov.

La oss vise deg løsningen.

Kontakt oss

Fyll ut skjemaet og vi vil kontakte deg.

Vi trenger ditt samtykke.