

Bli kjent med Boss Europe – importselskapet som flyttet inn i nye lokaler og firedoblet lagerkapasiteten. Med over 3000 vareartikler, er det en forutsetning å ha orden i rekkene. Får de det med Visma.net?
Dette er Boss Europe
- Agentur og engroshandel
- Importør til rengjøringsbransjen i Norge
- 12 fulltidsansatte på kontoret i Vestby
- Omsatte for 45 MNOK i 2019
Levert av Abacus IT
Tusen takk til Abacus IT, en av våre mange leveransepartnere. De har levert og implementert Visma.net ERP til Boss Europe.
Han forsto utfordringene våre, var ærlig og enkel å prate med og kom raskt tilbake med tilbakemeldinger
– Skal vi bli best på logistikk må vi ha riktig løsning
Det er veldig bra å høre! Men hvorfor hadde dere behov for nytt system i utgangspunktet?
– Vi leverer over 90.000 varenummer til bedrifter over hele Norge, og er selvfølgelig prisgitt at kunden har en god opplevelse fra de bestiller til de mottar varen. Mye kan skje mellom disse punktene, og da er det viktig at vi evner å fange opp og informere kunden. Det samme gjelder etter varen er mottatt; vi må kunne følge opp kunden.
– Skal vi bli best på logistikk, må vi ha en løsning som fanger opp avvik. Det gamle systemet bestod av mye unødvendig manuelt arbeid. Vi fikk ikke ut de rapportene vi ønsket og lagerverdien var unøyaktig. Selgerne våre, som er mye ute på oppdrag, har også behov for å jobbe i en nettbasert plattform. Summen av dette gjorde valget ganske enkelt.
God kjemi er viktig ja, ikke bare for dere som importerer kjemikalier. Nå har dere jobbet i Visma.net et drøyt halvår, hvordan er opplevelsen så langt?
– Overgangen til Visma.net har vært tilnærmet smertefri! Det er en veldig fleksibel plattform med gode muligheter for å bygge på og utvide ved behov.
– Til å være en såpass stor implementering, har det vært færre utfordringer enn hva vi hadde forventet oss. Nå jobber vi med løsningen slik det «kom i boksen». Neste steg er å tilpasse og automatisere, slik at det blir skreddersydd for oss.
Automatisering i fokus
Da dere hadde en prat med Abacus IT rett før sommerferien 2020, sa du at du gledet deg til å få inn mer data i det nye systemet. Er det automatisering for alle penga nå?
– Ja, automatiseringen er spennende. I dashboardet får vi enkelt opp lagerstatus og restordrelister, så kundene vet når varene kommer. Etterhvert som vi får inn mer historikk i Visma.net, blir det enklere å hente ut informasjon, for eksempel om prisstrukturer og hvilke produkter vi tror vi trenger.
– Vi har også noen kunder med fraktavtaler, og får stadig matet systemet med mer data. Vi legger inn rater, og så kommer fraktavtalene automatisk opp på kundenivå. Der eliminerer vi en mulig feilkilde!
Overgangen til Visma.net har vært tilnærmet smertefri! Det er en veldig fleksibel plattform med gode muligheter for å bygge på og utvide ved behov.
Flere sukesshistorier
Kunne effektivisere alle prosessene med Visma sitt logistikksystem
Foodpartner hadde i flere år lett etter et system som kunne automatisere alle stegene i logistikkprosessen. Slik oppfylte Visma.net drømmen.
Optimaliserte lager- og logistikkprosessene med skybasert økonomisystem
Rig Supply levde godt med Mamut frem til lønnsmodulen forsvant. De ønsket ikke å forholde seg til flere ulike systemer, og gikk derfor over til Visma.net-suiten. Nå har de økonomi, logistikk og lønn på ett sted.
Business NXT er et kraftig ERP-system i skyen for større bedrifter
Smidig overgang fra Visma Business til Business NXT – ditt neste skybaserte økonomisystem.
Visma Support
Ta kontakt med din partner. Vårt forhandlernettverk gir din bedrift tilgang til lokal rådgiving, oppfølging og supporttjenester.
Trykk her om du heller vil snakke med en salgskonsulent