

«Vi valgte Payroll Byrå fordi vi får dekket behovene til større kunder, ny datostyrt funksjonalitet, elektroniske utlegg, fraværsmodulen og integrert inntektsmelding».
To fornøyde typer: Morten Mæhle og Camilla Aanestad i regnskapsbyrået Addvant.
Vi har snakket med Morten og Camilla!
Gründer og daglig leder Morten Mæhle og senior systemkonsulent Camilla Aanestad i regnskapskontoret Addvant forteller om hvorfor de har valgt Payroll Byrå som lønnssystem for de mellomstore og store kundene sine.
Om regnskapsbyrået Addvant AS
Addvant er et moderne regnskapsbyrå for mellomstore og store bedrifter. Byrået ble startet i 2021 av Morten Mæhle, og under et halvt år etter oppstarten teller de allerede seks ansatte. Innen fire år er målsettingen 15 ansatte.
Dette liker de best med Payroll Byrå
Mange lønnsssystemer kommer til kort når det gjelder funksjonalitet for større lønnskunder. Det mener daglig leder Morten Mæhle.
– Vi valgte Payroll Byrå fordi det er en skybasert arvtaker til Visma Lønn som dekker behovene til de større kundene. I tillegg er ny datostyrt funksjonalitet, reiseregning og utlegg gjennom Expense-appen, fraværsmodulen og den integrerte inntektsmeldingen store fordeler, forteller Mæhle.
Han peker også på en del andre fordeler:
- Et «state of the art» API (se ferdigutviklede integrasjoner her)
- Det er enkelt å koble Payroll Byrå opp mot andre systemer
- Prismodellen er enkel og bra
- Prosessene er smidige, brukervennlige og automatiske
- Modulen for timeregistrering er effektiv og fin
Bli kjent med: Payroll Byrå
«Det er ikke smertepunkter når det fikses. Visma er interessert i tilbakemeldingene våre, og de tar tak i ting med én gang de får beskjed. I forbindelse med Visma Periode & År, for eksempel, har jeg personlig vært i kontakt med utviklerne.»
Nøkkelen: Å mestre både fag og system
Addvant retter seg mot mellomstore og store lønnskunder. Mæhle forteller om en gjennomgående digital strategi, både ut mot kundene, men også innad i selskapet.
– «Alle» skal jo være moderne nå, men jeg mener vi beviser at vi lever opp til det. Vi bruker kun skybaserte løsninger, ingen papirer, og har bare så vidt en kopimaskin. Sånn i tilfelle en kunde kommer inn med papirer å skanne fra sitt tidligere byrå, sier Mæhle.
Uten permer og servere, og selvfølgelig med Office 365-pakken til internt og eksternt bruk, står byrået godt rigget for å ta stadig flere kunder.
– Vi har en god kombinasjon av system- og fagkompetanse. Det er nøkkelen for å lykkes i bransjen vår. Som regnskapsbyrå er vi like mye en it-partner, og derfor må vi ha spisskompetanse på system og systemintegrasjoner.
Se webinar: Payroll Byrå på 1-2-3
Visma før vs. Visma nå: – En annen verden
Lengre ned i løypa skal Addvant over på ERP-systemet Visma Business Cloud og rapporteringssystemet OneStop Reporting. De er også med på å teste det helt nye Visma Periode & År (for periodeavslutning og årsoppgjør).
Senior systemkonsulent Camilla Aanestad sier at Visma er og blir en god partner for Addvant i videre vekst.
– Det er en helt annen verden å komme til Visma nå, kontra det jeg opplevde tidligere. Vi får all mulig hjelp og oppfølging – det er den største suksessfaktoren, sier hun.
Aanestad trekker frem Flyttefabrikken (for Huldt & Lillevik-kunder, som automatisk flytter data over til Payroll) som en enkel og kjapp hjelp:
– Det var veldig greit å sende inn. Jeg fikk personlig svar fra en konsulent samme kveld, med beskjed om at det bare var å kontakte ham direkte hvis det skulle dukke opp noe. Det er bra – ikke bare et automatisk svar med saksnummer, men faktisk personlig oppfølging.
Og smertepunktene? Det er jo alltid noen?
– Det er ikke smertepunkter når det fikses. Visma er interessert i tilbakemeldingene våre, og de tar tak i ting med én gang de får beskjed. I forbindelse med Visma Periode & År, for eksempel, har jeg personlig vært i kontakt med utviklerne, sier Aanestad.
Så kort oppsummert?
– Selvfølgelig møter vi utfordringer, men vi får god hjelp, sier de begge.
Flere sukesshistorier
Visma Support
Ta kontakt med din partner. Vårt forhandlernettverk gir din bedrift tilgang til lokal rådgiving, oppfølging og supporttjenester.
Trykk her om du heller vil snakke med en salgskonsulent