Skrevet av Jesper H. Jensen, HR-chef, Fårup Sommerland

Digitaliser ansettelsesprosessen

Hos Fårup Sommerland bruker vi Visma Addo til å innhente opplysninger om 500 sesongansatte i forbindelse med sesongåpningen av fornøyelsesparken.

Smartere ansettelsesprosess

Hvert år, ved sesongstart står vi overfor en stor administrativ utfordring. Vi rekrutterer ca 500 unge sesongarbeidere, og må blant annet innhente informasjon om klesstørrelser, pensjonsopplysninger, og kontaktinformasjon- samtidig skal ansettelsesavtaler utveksles og signeres. Tidligere håndterte vi oppgaven med vanlig post (epost), og den komplekse oppgaven kostet oss mange timers arbeid.

Vi så etter en smart løsning som gjorde det enklere for oss å sende arbeiskontrakter, samtidig som vi kunne innhente informasjon om våre sesongmedarbeidere- derfor oppsøkte vi Visma Addo.

JESPER H. JENSEN, HR-SJEF, FÅRUP SOMMERLAND

Vi søkte noe mer enn digital underskrift 

Det er flere i markedet som kan levere digital signering, men for oss var det viktig å få en løsning som kunne samle de opplysningene vi trenger digitalt samtidig, slik at vi kunne behandle de med det samme i stedet for å taste inn informasjonen i forskjellige systemer etterhvert som vi samlet dem inn. 

Mange timers manuelt arbeid er spart

Vi fikk en løsning med Visma Addo, som er spesielt utviklet i henhold til vår rekrutteringsprosess. I stedet for å sende mail eller brev til de 500 nyansatte individuelt, sender vi nå, via e-mail, en ansettelseskontrakt med en link til et digitalt formular der den ansatte fyller ut påkrevd informasjon og legger til påkrevde dokumenter som skattekort etc. samtidig som de signerer. 

Videre får vi alle de viktige opplysningene  i retur, i en samlet fil som leses inn i våre systemer på en brøkdel av den tiden vi tidligere brukte på å taste inn opplysningene manuelt. Alt foregår automatisk og digitalt, og vi sparer mange timers manuelt arbeid.

 

Alt foregår automatisk og digitalt, og vi sparer mange timers manuelt arbeid.

JESPER H. JENSEN, HR-SJEF, FÅRUP SOMMERLAND

Imponerende hurtig oppsett

Jeg er virkelig imponert over oppsetningen. Det var i siste øyeblikk vi henvendte oss til Visma Addo med vår utfordring, og Lars og Throbjørn fra Visma Addo-teamet har virkelig stått på døgnet rundt for å utvikle en fantastisk løsning for oss. De fortjener stor ros for innsatsen.

  • Vi sparer penger på utsendelse av ansattelseskontrakter
  • Vi sparer mange timers manuelt arbeid
  • Etterbehandlingen av medarbeidernes opplysninger er enklere
  • Vi arbeider smartere og dermer mer effektivt

Om Fårup Sommerland

faarup.png

Fårup Sommerland ble etablert i 1975 og feiret 40 års jubileum i 2015. Fornøyelsesparken besøkes årlig av ca. 600 000 gjester, hvorav 80 prosent av disse er dansker. Fårup S Sommerland har en gjestetilfredshet på hele 99 prosent, og har opp gjennom årene vunnet en rekke priser blant annet Europas 2. beste fornøyelsespark (Kirmes, 2015 & 2016), verdens 3. beste service (IAAPA, 2015), Danmarks beste fornøyelespark (2014) samt Danmarks beste sommerland (2014). 

Fårup Sommerlands visjon er å være synonym med enestående familieopplevelser.

Vil du vite mer?

Vil du vite mer om Visma Addo eller har du spørsmål før du kjøper? Vi hjelper deg gjerne! Fyll inn skjemaet under og en av våre rådgivere tar kontakt med deg.