Slik gjør du nettsiden synlig fra dag én

De fleste av oss kan nok med hånda på hjertet si at de har hørt setningen; «Nå må vi gjøre det riktig fra starten av!», i forbindelse med nye lanseringer av nettsider, nettbutikker eller andre nettløsninger. Den felles drømmen rundt bordet er at dette skal gå sømløst. Så fort nettsiden er lansert skal den være integrert i en helhetlig kundeopplevelse i harmoni med alle elementene som hører til.

Markedsføringen skal treffe den riktige målgruppen og trigge deres nysgjerrighet til å enkelt kunne søke mer informasjon. Dette skal igjen lede de inn til et besøk på nettsiden. Inne på nettsiden skal målgruppen bli møtt med det samme inntrykket som markedsføringen ga, og sporing og verdifull data skal lagres og sorteres iht. personvernets regler og lover for å senere kunne styrke kundeopplevelsen i enda større grad. Når den potensielt nye kunden forlater nettsiden, med enten en bestilling på vei eller med verdifull informasjon, skal de sitte igjen med et så godt inntrykk at de anbefaler merkevaren videre.