Skip to content

“Det sies at en av de beste gjemmeplassene er på side 2 i Google. twoday har vist vei i jungelen som er synlighet, gjennom samarbeid Google Ads og SEO. Her har det vært godt å ha eksperter med seg på laget!”

- Line L. Oddekalv, tidl. kommunikasjonssjef ved Høgskulen i Volda

Visste du at...

streamlinehq-money-wallet-money-payments-finance-100

Over 90%

av alle kjøpsprosesser starter i Google

streamlinehq-glasses-retro-clothes-footwear-accessories-100

50 millioner

Google-søk blir utført i  Norge hver dag

streamlinehq-mobile-phone-phones-mobile-devices-100

Omtrent 65%

av alle søk i Norge blir  gjort på mobil

streamlinehq-earth-1-maps-navigation-100

95%

er markedsandelen til Google- søkemotoren i Norge

twoday

Velg hvordan du vil annonsere

I Google Ads finnes det flere ulike kampanjetyper man kan benytte seg av for å markedsføre din bedrift slik du ønsker.

Klikk på hver av kampanjetypene for å lese mer om mulighetene.

Søk-kampanjer gir deg relevant trafikk inn på nettsiden din. Når søkeresultatene samsvarer med det brukeren leter etter, øker sannsynligheten for at de utfører et kjøp.

Annonsene dine blir synlige for personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester, med målet om å få dem til å gjøre en ønsket handling som et kjøp eller å bruke kontaktskjemaet på siden.

Med display-annonsering kan du nå potensielle kunder mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.

Mer enn 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, noe som gjør at du kan nå ut til en stor og relevant målgruppe.

Eksempler på nettsteder: TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.

Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform - nemlig Youtube.

Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.

Shopping-annonser er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.

Produktene dine blir visuelt fremstilt når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres.

Shopping-annonser er en viktig salgskanal (og ofte den største) for bedrifter som har egen nettbutikk.

On demand webinar: Hvordan komme i gang med Google Ads?

I dette webinaret tar Sigbjørn deg gjennom mulighetene i Google Ads universet, samtidig kommer han med anbefalinger på hvordan du best kommer i gang med markedsføringen. 

Google Ads Bilde Sigbjorn Webinar

Vår prosess - din kjøreplan

streamlinehq-data-file-bars-search-business-products-100

Vi starter med en søkeordsanalyse

Omfattende analyse, kartlegging og kategorisering av aktuelle søkeord fra din nettside. 

streamlinehq-hierarchy-5-interface-essential-100

Oppsett av annonsekonto

Tilpasning og konfigurering av kontostruktur og øvrige innstillinger. Du som kunde har fullt eierskap til annonsekontoen.

streamlinehq-analytics-graph-business-products-100

Analyseverktøy og sporing

Oppsett for ønskede og anbefalte sporinger av trafikken på ditt nettsted, slik at du får bedre innsikt.

Kontinuerlig optimalisering

streamlinehq-gauge-dashboard-interface-essential-100

Hva oppnår optimaliseringen?

Ved å gjøre justeringer og forbedringer på en regelmessig basis, kan man sikre at annonsene dine blir sett av riktig publikum og at budstrategien din er effektiv. Dette kan igjen føre til at du får flere klikk på annonsene dine, og dermed øke salget ditt.

I tillegg kan kontinuerlig optimalisering bidra til å redusere kostnadene per klikk, noe som kan være gunstig for bedriftsøkonomien.

streamlinehq-performance-money-increase-business-products-100

Enkel og tydelig rapportering

Vi leverer enkle og tydelige rapporter som gir deg en oversikt over annonseprestasjonen, slik at du kan se hvordan annonseringen presterer.

Rapportene kan tilpasses dine individuelle behov og leveres i ønsket intervall, enten det er daglig, ukentlig eller månedlig. 

 

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med Google Ads?

Oddbjørn Hatløy

Business Area Director
oddbjorn.hatloy@twoday.com
905 02 359