Er du synlig når kunden søker?

Google Ads er en av verdens mest benyttede annonseplattformer. Bedrifter bruker Google Ads til å skape digital synlighet og tilstedeværelse for å selge sine produkter eller tjenester til personer som aktivt leter etter nettopp disse.

Annonsering i Google er en kostnadseffektiv måte å generere flere kunder og øke salget til din bedrift.

Og det beste av alt, du betaler kun når noen klikker på din annonse! 

Hvilke annonsetyper finnes?

Google Ads-sok.png

Google Ads: Søk

Med Google Søk får du trafikk av høy relevans inn på nettsiden din. Sannsynligheten for at noen utfører et kjøp øker når søkeresultatene samsvarer med det de er ute etter.

Målet er at denne trafikken skal gjøre en foretrukken handling, som for eksempel et kjøp eller ta i bruk kontaktskjema.

Hvorfor Søk?

  • Nå ut til folk som aktivt søker etter det du tilbyr
  • Vær synlig på de øverste plasseringene i Google
  • Få flere leads / salg på en kostnadseffektiv måte

Kom i gang med Google Søk!

 

 

Google Ads: Display

Med display-annonsering kan du nå ut til folk mens de surfer gjennom millioner av nettsteder, apper og tjenester i Google-nettverket.

Over 80% av dagens nettsider er en del av Google-nettverket, eksempelvis de fleste lokale nettaviser, TV2.no, Dagbladet og Finansavisen.

Hvorfor Display?

  • Økt bevissthet til din merkevare
  • Visuelle bannerannonser i ulike formater
  • Større rekkevidde og visninger til en svært lav kostnad

Kom i gang med Google Display!

Brilliant-Web.jpg

 

 

Google Ads.png

Google Ads: Shopping

Google shopping er det nærmeste du kommer et digitalt butikkvindu.

Produktene dine blir visuelt lagt frem når noen gjør et søk. Alle annonsene blir automatisk generert fra en produktkatalog som henter all data automatisk fra nettbutikken deres. Shopping-annonsering er en viktig salgskanal for bedrifter som har egen nettbutikk, ofte også den største.

Hvorfor Shopping?

  • Økt produkteksponering og salg i nettbutikker
  • Viktig salgskanal for nettbutikker
  • Produktplasseringer også på bildesøk, organisk og ellers i Google-nettverket

Kom i gang med Google Shopping!

 

 

Google Ads: Video

Nå ut og påvirk potensielle kunder gjennom verdens største videoplattform - nemlig Youtube.

Godt produserte videoer, som effektivt presenterer relevant innhold, kan virke engasjerende og øke interessen for et budskap.

Hvorfor Video?

  • Økt bevissthet til din merkevare
  • Kommuniser budskap på få sekund
  • Fang kundens oppmerksomhet med video

Kom i gang med Google Video!

 

«Det sies at en av de beste gjemmeplassene er på side 2 i Google. VDM har vist vei i jungelen som er synlighet, gjennom samarbeid på Google Ads og SEO. Her har det vært godt å ha eksperter med seg på laget!»

-Line L. Oddekalv, kommunikasjonssjef Høgskulen i Volda

 

Vår prosess: Oppstart

1

Søkeord.png

Søkeordsanalyse

Omfattende analyse, kartlegging og kategorisering av aktuelle søkeord. 

2

Google Ads.png

Google Ads-konto

Tilpasse kontostruktur og konfigurering av øvrige innstillinger. 

3

GTM.png

GA / GTM / Sporing

Prosessen pågår videre med oppsett av ønskede og anbefalte sporinger.

 

 

Vår prosess: Administrering

1

Google Ads Administrasjon.png

Optimalisering

Vi jobber alltid for å forbedre resultater, både når det gjelder annonseparametre og konverteringer. Vi tester aktivt ut ulike budstrategier mot ulike mål for synlighet, trafikk og konverteringer.

2

GA - Rapportering Illustrasjon.png

Rapportering

Som kunde får du målbare resultater og verdifull innsikt på alle kampanjer. Du velger selv hvor detaljert rapportene som leveres fra oss kan være, og hvor ofte du skal få de tilsendt.

Avtal en prat med våre rådgivere!