Klarer du å fange oppmerksomheten?

Bannerannonser, også kalt display-annonsering, kommer i mange former og fasonger. Med kreativitet, ny teknologi og riktig databruk kan du skape øyeblikk som oppleves både relevante og lærerike for kunden.

Det finnes ulike løsninger innen bannerannonsering, som direktebookinger, programmatisk, remarketing og kontekstuell plassering. Denne formen for annonser gir deg og din bedrift muligheten til å målrette etter demografi, interesser, geografi, brukeratferd og tema.

Bannerannonsering er svært effektivt tidlig i kundereisen for å skape oppmerksomhet og gjenkjennelse til merkevaren din. Effekten av denne formen for annonsering ser man igjen i merkekjennskap- og kunnskap, samt i direkte og organisk trafikk til nettsider. 

Hvilke muligheter innen bannerannonsering finnes?

Direktebookinger.svg

Direktebooking

Direktebookinger er det vi kjenner som den tradisjonelle måten å booke annonser på. I forkant av kampanjen forhandler vi frem antall visninger, priser og plasseringer til et gitt budsjett. Her gjøres da bookingen direkte med mediehusene hvor vi har gode byråavtaler. Dette er en vanlig annonseringsform når man skal sikre seg en viss synlighet i en gitt periode, som f.eks. ved en lansering. 

Hvorfor annonsere med direktebookinger?

  • Sikker levering gjennom garanterte visninger
  • Ferdig forhandlet priser og antall visninger
  • God løsning for kampanjer som trenger stor synlighet

Kom i gang med direktebooking!

 

 

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering er en automatisert kjøpsmetodikk hvor man kjøper visninger (annonseplass) på tvers av plasseringer, mot en bestemt målgruppe.

Fordelene med programmatisk annonsering er mange. Noen av de mest sentrale er muligheten for mer treffsikre og kostnadseffektive kjøp, og muligheten for optimaliseringer og endringer underveis. Andre fordeler er dynamiske annonseringsmuligheter og ikke minst tanken om å ha et flytende budsjett mellom kanaler, et kost/nytte perspektiv.

Hvorfor programmatisk annonsering?

  • Øker treffsikkerheten og reduserer kostnadene
  • Mulighet for å optimalisere kampanjen underveis
  • Mulighet for dynamiske annonseformater

Les mer om programmatisk annonsering her!

Brilliant-Web.jpg

 

 

Google Ads.png

Kontekstuell annonsering

Kontekstuell annonsering er en annonseform som plasserer annonser inne i artikler som er relevante for budskapet i annonsen. Nøkkelordet her er altså relevans. Her styrer man selv hvilket tema som er relevant for sin merkevare, samtidig som man ivaretar sikkerheten med å definere ord som man ikke ønsker å være synlig på. 

Hvorfor kontekstuell annonsering?

  • Høyt fokus på relevans
  • 25% flere opplever at de er i målgruppen
  • 33% flere blir mer positive til annonsøren

(Kilde: www.kobler.no)

Les mer om kontekstuell annonsering her!

 

 

«Bannerannonsering er så mye mer i dag enn hva det en gang var. Med VDM i ryggen tar vi i bruk ny teknologi som gir muligheter både i form av video og interaksjon med kunden, men også løsninger som tilfører annonseringen en høyere relevans i en cookieløs verden. Ved å ha fokus på kundens utfordringer klarer vi å skape merverdi for målgruppen vår.»

- Yngve André Grüner, daglig leder i AAK Safety

 

Slik jobber vi

1

Søkeord.png

Bannere og landingsside

Utforming av kreativer for å fange oppmerksomhet og utnytte annonseplassene best mulig.

2

Google Ads.png

Oppsett

Utvelging av annonseplasser, målgrupper og plasseringer.

3

GTM.png

Optimalisering og rapportering

Kontinuerlig arbeid i konto for å sikre god og passende synlighet

Avtal en prat med våre rådgivere!

Fyll ut skjema og fortell oss litt om hva du ønsker å ta en prat om. Så kontakter vi deg så fort som mulig.

 

 

Noen anbefalinger fra oss

markedsføring i nedgangstider blogg

Markedsføring i økonomiske nedgangstider

Vi går alle inn i en usikker økonomisk tid, både på hjemmebane og i bedriften vi jobber i. Som rådgivere skal vi i Visma Digital Marketing gi de beste rådene med utgangspunkt i den dataen, bakgrunnen og teorien vi har tilgjengelig. For å gjøre det må vi ha en forståelse for både hvordan verdensøkonomien påvirker driften til kundene våre, og samtidig ha en dyp kunnskap i hvordan markedet endrer seg i takt med økonomiske svingninger.

kom i gang med sosiale medier

Slik kommer du i gang med sosiale medier

Høsten sniker seg kjapt på. Etter en lang og digg sommer, kan det være ekstra vanskelig å finne tilbake til rutinene. En av disse rutinene kan være regelmessig posting i de sosiale kanalene. Dersom du jevnlig poster innlegg, er du nemlig mer synlig for potensielle kunder. I tillegg øker du troverdigheten med nytt og oppdatert innhold. Men hvor skal du begynne etter ferien?