
Annonsering
Performance marketing er en kostnadseffektiv måte å jobbe på. Den skiller seg fra “tradisjonell” markedsføring, hvor du har et markedsbudsjett, planlegger en kampanje og krysser fingrene for at du får mest mulig igjen for investeringen. Performance marketing handler derimot om å optimalisere markedsføringsaktivitetene underveis, og jobbe med konkrete mål i siktet for eksempel med Google- eller Facebookannonsering.
Ideelt ønsker du å treffe hver enkelt forbruker med et individuelt budskap. Du ønsker å fremstå så relevant som mulig for forbrukeren. Ved å bruke kunnskapen du tilegner deg i løpet av kampanjeperioden kan du forsterke annonsetekstene som utløser flest salg, og vise annonsene på de stedene og tidspunktene som har størst sannsynlighet for å utløse et salg. Kanskje treffer produktet ditt bedre med et budskap rettet mot de som er i en gitt livsfase enn andre, for eksempel. Her kan en blant annet målrette annonser etter det forbruker søker etter på nett eller interesserer seg for.
Sponset innholdsmarkedsføring går ut på å spre godt og engasjerende innhold gjennom annonser som er utformet som redaksjonelt innhold.
Du har nok hørt uttrykk som content marketing og native annonsering. Det finnes noen forskjeller mellom dem, men alle har som felles mål å skape oppmerksomhet, kjennskap og øke kunnskap. Vi befinner oss dermed øverst i kjøpstrakten. Innholdsmarkedsføring er altså en del av den merkevarebyggende aktiviteten i mediemiksen din.
Performance Konsulent
havard.utne@visma.com
48274220
Digital Rådgiver
camilla.skarshaug@visma.com
99346569
Performance Konsulent
porshad.hafezi@visma.com
93684801