Annonsering

I tillegg til bred erfaring med ulike annonseringskanaler har vi et tett samarbeid med de største annonseplattformene.
Vårt hovedmål er at du som annonsør skal få mest mulig ut av hver annonsekrone. I tillegg har vi en egen utvikleravdeling som lager nettsider, landingssider og tekniske løsninger for digitale annonsekampanjer.
Trenger du hjelp med digital annonsering?

Vi kan sette opp kampanjer etter følgende målinger:

  • Merkevarebevissthet - for å nå folk som kanskje vil vise en interesse for din merkevare, og over noe tid øke kjennskapen til din bedrift og merkevarer.
  • Rekkevidde - For å nå flest mulig unike mennesker.
  • Trafikk - For å øke besøk til nettsiden, appen eller Facebook/Instagram-siden din.
  • Engasjement - For å øke engasjement rundt din merkevare, tjenester og produkter. (f.eks post reaksjoner, kommentarer, delinger, svar på arrangement eller kuponger.)
  • App-installeringer - For å øke nedlastning av din app, eller for å øke bruken av appen din.
  • Videovisninger - For å øke antall videovisninger på videoer du deler.
  • Leadsgenerering - Samle informasjon om potensielle kunder og prospekter via et leadskjema.
  • Meldinger - For å starte en samtale med prospekts gjennom Facebook Messenger
  • Konverteringer - For å øke antall konverteringer på nettsiden eller appen din.
  • Katalogsalg - For e-handel og bedrifter med en digital katalog av produkter/tjenester å nå ønsket målgruppe.
  • Besøk til butikk - For å nå folk nær din bedrift og få de til å besøke din butikk

Performance marketing

Performance marketing er en kostnadseffektiv måte å jobbe på. Den skiller seg fra “tradisjonell” markedsføring, hvor du har et markedsbudsjett, planlegger en kampanje og krysser fingrene for at du får mest mulig igjen for investeringen. Performance marketing handler derimot om å optimalisere markedsføringsaktivitetene underveis, og jobbe med konkrete mål i siktet for eksempel med Google- eller Facebookannonsering. 

Ideelt ønsker du å treffe hver enkelt forbruker med et individuelt budskap. Du ønsker å fremstå så relevant som mulig for forbrukeren. Ved å bruke kunnskapen du tilegner deg i løpet av kampanjeperioden kan du forsterke annonsetekstene som utløser flest salg, og vise annonsene på de stedene og tidspunktene som har størst sannsynlighet for å utløse et salg. Kanskje treffer produktet ditt bedre med et budskap rettet mot de som er i en gitt livsfase enn andre, for eksempel. Her kan en blant annet målrette annonser etter det forbruker søker etter på nett eller interesserer seg for.

Innholdsmarkedsføring

Sponset innholdsmarkedsføring går ut på å spre godt og engasjerende innhold gjennom annonser som er utformet som redaksjonelt innhold. 

Du har nok hørt uttrykk som content marketing og native annonsering. Det finnes noen forskjeller mellom dem, men alle har som felles mål å skape oppmerksomhet, kjennskap og øke kunnskap. Vi befinner oss dermed øverst i kjøpstrakten. Innholdsmarkedsføring er altså en del av den merkevarebyggende aktiviteten i mediemiksen din.

Trine Humlen 2.jpg

Trine Humlen

Digital rådgiver

trine.humlen@visma.com

92891062

Håvard .jpg

Håvard Utne

Performance Konsulent

havard.utne@visma.com

48274220

Camilla Skarshaug

Digital Rådgiver

camilla.skarshaug@visma.com

99346569

Porshad Hafezi.jpg

Porshad Hafezi

Performance Konsulent

porshad.hafezi@visma.com

93684801

Vil du snakke med oss om annonsering? Fyll ut skjema så tar vi en uforpliktende prat!

Fyll ut skjema her:

Vi trenger ditt samtykke.