Devold – Omstillingsdyktig tradisjonsbærer

Mens våren ble en utfordrende tid for mange virksomheter, økte Devold omsetningen betraktelig i nettbutikken. Samarbeidet med den tradisjonsrike ull-produsenten er et godt eksempel på hvordan aktører kan bruke uforutsette hendelser til sin fordel. Evnen til rask omstilling og nytenkning ble nøkkelen til suksess i den utfordrende tiden.

Tradisjonsbærer med moderne marketing

Influencer-samarbeidet de har med Norges trenings-dronning, Funkygine, bør særlig trekkes frem som en suksessfaktor de siste månedene. Vi ser at influencer-marketing som en del av marketingmiksen fungerer svært bra.

Racer har på sin side vært proaktive til å ta i bruk ny teknologi og utnytte de mulighetene som finnes på digitale plattformer. For selv om Devold er kjent som en tradisjonsbærer med lokal forankring, er de en aktør som stadig vil teste nye muligheter.

Nettbutikken som viktig salgskanal

Mange vet at Devold-ull er vintergarderobens mest essensielle materiale. At sommeren også er høysesong for ull, er nok nytt for flere. Å sikre at folk kjøper superlett sommer-ull til Norgesferiens aktiviteter blir derfor et viktig område å kommunisere forbrukerne i ferien. Så dersom du som oss er glad i friluftsliv og reise anbefaler vi at du tar en titt på sommer-kolleksjonen til Devold.

«En god balanse mellom inspirerende og salgsutløsende kommunikasjon gir gode resultater. Sammen med Racer jobber vi mye med hvordan vi skal vekte kanaler, vinkle budskap og sikte oss inn mot de riktige målgruppene»

Markedsdirektør Gro Naalsund.

Fyll ut skjema så kontakter vi deg

Vi trenger ditt samtykke.