Stjernestudenter til Visma Digital Marketing

2021 har vært et innholdsrikt og produktivt år for oss som byrå. Kundene våre gjør det bra, og med det kommer flere oppdrag. Vi visste at høsten ville bli intet unntak, så vi fikk derfor tak i enda to nye, fremadstormende markedsføringshoder til teamet. 

For oss som byrå er det viktig å kunne dekke et stort spekter av ulike spisskompetanser. På den måten kan vi bistå våre kunder på detaljnivå. Vi har styrket teamet med Eirik Aarseth og Sara Helen Haram.

Etter en intens rekrutteringsprosess valgte vi akkurat Eirik og Sara fordi de hadde fantastiske referanser å vise til for sin unge alder. De kan utfordre kundene og byrået til å tenke nytt, ta i bruk nye metoder og verktøy, samt få et enda høyere fokus på det som opptar den nye generasjonen, og det trenger vi! Markedsføringsfaget utvikler seg i stor fart, og det er viktig at vi som byrå til enhver tid fyller på med kompetente, nyutdannede medarbeidere. 

- Torill Standal Eliassen, byråleder

 

 

Eirik Aarseth, Digital Markedsfører & Sara Helen Haram, Digital Planner

 

 

Om Sara

Hareidsdølingen Sara Helen Haram startet hos oss 1. oktober. Hun har en mastergrad i International Business and Marketing fra NTNU. I tillegg har hun jobbet med innholdsproduksjon for Mørenot Gruppen. Gjennom sin erfaring har hun opparbeidet gode digitale ferdigheter og stor forretningsforståelse.

I tillegg er hun kreativ og en racer på innhold og design. Sara er nå klar for å bruke den opparbeidede teorien og erfaringen som Digital Planner hos oss. 

Sara tilegnet seg mye kunnskap om Visma Digital Marketing i et av sine fagemner ved masteren. 

I emnet Digital Marketing Innovation valgte vår gruppe å skrive om Visma Digital Marketing, selve frontrunneren for markedsføringsmiljøet i Møre og Romsdal. Etter å ha fått et såpass godt inntrykk av byrået etter oppgaveskrivingen skjønte jeg at dette var min drømmearbeidsplass. Jeg har holdt et godt øye til dem, og er nå svært begeistret for å bli en del av en slik dyktig og kjekk gjeng. Jeg gleder meg stort til fremtiden, og å få kunne hjelpe spennende bedrifter med sine digitale planlegginger, kampanjer og andre viktige valg. Med mine unge øyne på digital markedsføring, vil jeg tilføye kundene et nytt perspektiv, forteller Sara.

Utfordrer til å tenke annerledes

Som markedsfører idag, er det viktig å holde seg oppdatert. Det fungerer ikke å kjøre på med samme det subjektive løpet som du alltid har gjort. Man må være villig til å teste ut nye metoder og tilpasse innholdet etter hva kundene verdsetter. Du må følge trendene på riktig måte, og være nysgjerrig på andres synspunkt. Som nyansatt i Visma Digital Marketing, er dette en av mange grunner til at jeg gleder meg til å videre utfordre kundene til å tenke annerledes, sier Sara.

Utenom jobb er Sara glad i fotografering, sosialisering med venner, reising eller bare en spennende serie eller film på skjermen. Og å scrolle på mobilen etter inspirasjon, selvfølgelig. 

Om Eirik

Eirik Aarseth fra Ørsta, startet hos oss i september, og skal jobbe fra vårt kontor i Oslo. Han fullførte nylig sin mastergrad i Media Practices fra Høgskulen i Volda, hvor han forsket på Helsedirektoratets risiko- og krisekommunikasjon på sosiale medier under koronapandemien. Prosjektet har tilføyd Eirik helt fersk og nyttig kunnskap om “best practise” på kommunikasjon i sosiale medier, og dette er kunnskap han tar med seg videre for å løse våre kunders utfordringer. 

I ryggsekken har han med seg erfaring som kommunikasjonsrådgiver hos Forsvarsbygg, Lindorff og Trigger Oslo. I tillegg har han en bachelorgrad i PR, media og kommunikasjon fra Høgskulen i Volda, et semester med Digital Markedsføring fra Griffith University i Australia, og ett år på Film og Foto ved Voss Folkehøgskule.

Måten vi kommuniserer på endrer seg stadig, og digitale medier har blitt kjernen i enhver kommunikasjonsstrategi. Visma Digital Marketing gir meg muligheten til å kombinere min lidenskap for god kommunikasjon med det tydelige behovet  i markedet for et digitalt kommunikasjon- og markedsføringsløft for flere bedrifter i Norge, sier han.

Hos oss skal Eirik jobbe med kommunikasjon, sosiale medier, strategi, og innhold. Fritiden til Eirik brukes på fotografering, klatring og serietitting. Samtidig er han opptatt av å holde seg oppdatert på det siste innen samfunn og teknologi. Med Eirik sine fotokunnskaper i kombinasjon med kommunikasjonsfaglig bakgrunn, finner han nøkkelen som kan få din målgruppe til å stoppe opp. 

Siste bloggartikler om digital markedsføring

Konkurranseregler på Facebook og Instagram

in Digital Marketing

Det er lett å gå seg vill i jungelen av konkurranseregler og det er vanskelig å vite hva som er lov og ikke lov. Grunnen til at Facebook ikke ønsker å være mer spesifikke i sine retningslinjer er fordi de ikke ønsker at personer skal utnytte denne informasjon til å få bedre rangering i nyhetsoppdateringen.

Kommunikasjon i jakt på drømmekandidaten

in Digital Marketing

Å finne riktig kandidat til riktig tid kan oppfattes som en omfattende og krevende prosess, hvor du kanskje klør deg i hodet og lurer på hvor du skal begynne?

Slik gjør du nettsiden synlig fra dag én

in Digital Marketing

Markedsføringen skal treffe den riktige målgruppen og trigge deres nysgjerrighet til å enkelt kunne søke mer informasjon. Dette skal igjen lede de inn til et besøk på nettsiden.