Ny markedsansvarlig i Visma Avento

Ylva Overå Hide er ny markedsansvarlig for hele Visma Avento. Hun startet i Visma Digital Marketing i 2016, og skal dele arbeidstiden på Avento og VDM.

Ylva har jobbet i Visma Digital Marketing siden august 2016 som kommunikasjonsrådgiver og prosjektleder. Fra 1. januar ble hun også markedsansvarlig for Avento. Her kan du bli bedre kjent med henne.

Fortell litt om deg selv:
- Jeg er 26 år og bor i verdens beste bygd; Hareid, med samboer, datteren vår og chihuahuaen Milo. Fritiden min består i stor grad av familieliv. Jeg liker å gå tur og se serier. Jeg har i tillegg nylig bestemt meg for å begynne å brodere. Jeg er elendig til å strikke, så jeg måtte prøve en annen hobby.

Hva skal du jobbe med for Avento?
- Som markedsansvarlig skal jeg planlegge og arbeide med markedsaktiviteter. Avento er et stort selskap med mange ulike, spennende fagområder. Min jobb er å formidle all den tekniske kunnskapen som vi i Avento har, og hvilke spennende muligheter det gir for både eksisterende og nye kunder.

Les mer om Visma Avento her.

Hva tenker du om denne nye rollen?
- Jeg er skikkelig gira! Jeg trives veldig godt i jobben min, og syns det er spennende å få jobbe mer med vår egen merkevare også. Jeg tror dette kan gjøre det enda enklere å se mulighetene for synergier mellom de ulike avdelingene.

Ylva tar over markedsansvaret etter Torill Standal Eliassen som nå er byråleder i Visma Digital Marketing, etter 6 år som Leder for salg og marked i Avento.
- Ylva har en kompetanse som er svært viktig for Visma Avento sin fremtidige vekst med tanke på å tiltrekke seg både relevante kunder og ansatte. Jeg har skikkelig tro på at dette blir en optimal match!, sier Torill.

Hvordan vil denne ordningen egentlig fungere? Hvor jobber du?
- VDM er jo in-house byrået til Avento, og egentlig bare en av flere avdelinger i selskapet. Jeg jobber jo derfor i Avento nå også, men VDM har sin egen merkevare utad. Full forståelse for at dette er forvirrende. Nå skal jeg altså jobbe i VDM med kundene mine som før, men vil også være markedsansvarlig i Avento. For å ha god kontakt med de ulike avdelingene våre vil jeg derfor jobbe på kontorene både i Ålesund og Ørsta.

Torill legger til at stadig flere bedrifter velger å hente inn markedskompetanse fra byrå nettopp fordi den digitale markedsføringsprofilen er avgjørende i enhver markedsavdeling i 2021.

- Dette er en modell som sikrer at vi hele tiden er "fremst i skoene" rundt vår egen markedsføring, og at vi passer på at vi som organisasjon lever opp til de samme rådene som vi gir til kundene våre. Markedsføringsfaget har etterhvert utviklet seg til å bli en kombinasjon av teknisk og analytisk innsikt, kombinert med kompetanse rundt plattformer, kanaler og ikke minst tilpasset innhold til disse.

Hva tar du med deg fra VDM og inn i den nye stillingen?
- Jeg har jobbet med mye forskjellig innen digital markedsføring hele tiden - alt fra visuell kommunikasjon, tekst og drift av sosiale kanaler til betalt markedsføring på ulike sosiale plattformer. Jeg vil nok derfor ha stort fokus på Avento sin digitale tilstedeværelse og jobbe med mye av dette, i tillegg til andre markedsaktiviteter. Erfaringen som prosjektleder vil komme godt med til planlegging og samkjøring av ulike aktiviteter for de ulike områdene våre.

Les mer om tjenesten "Utleie av markedsføringskonsulent". 

Hvilke planer og mål har du for Avento?
- Vi er i full gang med planlegging for året, og har allerede en del prosjekter på gang. Mitt mål er at vi i Avento skal bli enda mer synlige, spesielt digitalt. Det er viktig å få vist bredden av kompetansen våre ansatte har. Det er en gjeng engasjerte, dyktige mennesker med mange års erfaring innenfor sitt område. Det er rett og slett inspirerende å få jobbe enda tettere på dem og se løsningene de arbeider med sammen med kundene.

Kom i kontakt med oss!