Rigges for vekst med fire nye ledere
Visma Digital Marketing har doblet både omsetning og antall ansatte i 2021. Oddbjørn Hatløy ble ny byråleder fra 1. desember, og har allerede begynt å rigge byrået for ytterligere vekst. For å muliggjøre videre utvikling skal rådgiverne Birgitte M. Hoddevik, Anniken Vorpenes og Hilde Marks nå også jobbe som teamledere.
Den nye byrålederen kommer fra stillingen som leder for rådgivningsatsingen til Visma Avento, som Visma Digital Marketing er en del av. Med erfaring fra forretningsutvikling og merkevarebygging ser Hatløy store muligheter for videre vekst for Visma Digital Marketing. For å kunne vokse ytterligere og samtidig se hver ansatt var det riktig å få med seg tre teamledere.
- I Visma Avento, som Visma Digital Marketing er en del av, er vi opptatt av å ha det beste arbeidsmiljøet. Dette mener vi er viktig for å tiltrekke oss de dyktigste spydspissene innen teknologi. Det er derfor avgjørende at hver ansatt blir sett og får gode muligheter til faglig utvikling. Vi har hatt suksess med å dele opp fagområder i mindre team i Visma Avento, og dette var et naturlig steg videre for Visma Digital Marketing også, sier daglig leder i Visma Avento, Torill Standal Eliassen.
De nye teamlederne har flere års erfaring med markedsføring og forretningsstrategi, og arbeider som strategiske rådgivere i Visma Digital Marketing. Både Hoddevik, Vorpenes og Marks skal fortsatt jobbe med kunder, men vil bruke deler av tiden til å følge opp egne team. Hver ansatt skal få god oppfølging for å utnytte potensiale og sikre faglig utvikling.
- Vi har bygget opp et sterkt fagmiljø på digital markedsføring over flere år, og vil fremover rekruttere flere sterke fagfolk for å ta nye posisjoner innenfor innsiktsfull, datadrevet markedsføring. Vi leier nå ut stadig flere rådgivere til markedsavdelinger hvor vi driver frem merkevareprosesser i spennende bedrifter, som gjør at vi bygger langsiktige og gode kunderelasjoner, sier byråleder Oddbjørn Hatløy.
Visma Digital Marketing har kontorer i Ålesund og Ørsta, men vil nå etablere seg i enda større grad i hovedstaden. Hilde Marks vil der ha et særskils ansvar for å rekruttere og bygge opp Oslo-kontoret.
Visma Digital Marketing vil i 2021 nå en omsetning på 30 mill kr og går inn i det nye året med 20 ansatte.