Frontend-utvikling

Frontend-utviklerne våre jobber tett sammen med designere og backend-utviklere for å sikre en solid løsning i alle ledd.

Solid løsning i alle ledd

Frontend-utvikling handler om å oversette design til kode slik at en bruker kan samhandle med et nettsted. HTML, CSS og JavaScript er grunnsteinene som benyttes for å gjøre dette mulig. Frontend-utviklerne våre jobber for å oppnå tre mål:

  • Brukeropplevelse: Utvikleren sørger for at implementasjonen av nettstedet er i tråd med designet som er levert av interaksjonsdesigner.

  • Universell utforming: Koden som produseres legger til rette for at nettstedet kan benyttes av alle, uavhengig av fysiske forutsetninger.

  • Ytelse: Utvikleren benytter teknikker som sørger for at nettsidene laster raskest mulig, og minimerer brukerens ventetid og veien til målet.

Vi sørger for å holde oss oppdatert på det nyeste innen teknologi og trender i markedet, slik at vi står godt rustet til å anbefale bruk av teknologi som er best mulig tilpasset løsningen. En dynamisk nettside med høy grad av interaktivt innhold, vil være godt egnet å bygge opp med rammeverk som f.eks. AngularJS, React eller Knockout. En statisk informasjonsside vil kunne bygges i ren HTML5 og responsive rammeverk som Bootstrap eller Foundation.

Det er viktig at teknologien som blir valgt i hvert tilfelle understøtter løsningen. Visma har derfor ikke en ferdig pakke med frontend-teknologier, nettopp fordi det er prosjektbestemt og fordi trendene i markedet endrer seg hyppig. Vår erfaring er at det nyeste på markedet ikke nødvendigvis er det beste. Derfor vil et teknologivalg bli gjort på grunnlag av at det tilfører prosjektet en konkret verdi. Dette fører til raskere utviklingstid, lavere vedlikeholdsutgifter, færre lisensutgifter og mindre kompleksitet.

Frontend-utviklerne våre jobber tett sammen med designere og backend-utviklere for å sikre en solid løsning i alle ledd. 

Les mer om design og brukervennlighet på Visma-bloggen

Fire personer i en workshop

Brukertilfredshet og fordommer

| Offentlig sektor

Det synes å være en alminnelig og vedtatt sannhet at en enkelt bruker som har en datamaskin, også ønsker en god opplevelse. God brukeropplevelse går ofte utover det at noe bare skal være akseptabelt, så hva er det egentlig som kreves?

Les innlegget

Samtaleroboten er løs!

| Teknologi

De fleste av oss har nok hatt et møte eller to med en samtalerobot (chatbot). Fikk du svarene du var ute etter, eller måtte du avslutte tjenesten i frustrasjon? Det er mange faktorer som spiller inn når man skal utvikle en god samtalerobot. Hvorfor er brukeropplevelsen så viktig i møte med språkteknologi?

Les innlegget

Hvordan kan riktig språkbruk påvirke tjenesten din?

| Teknologi

Har du noensinne opplevd å bli i bedre humør på grunn av måten en feilmelding ble kommunisert ut til deg? Eller kanskje du har blitt forvirret over funksjonen til en knapp på grunn av innholdet i knappeteksten? UX-writing i digitale produkter og tjenester har mye å si for hvilken opplevelse vi får. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på kunsten å skrive godt - sett fra en fersk språkentusiast sin synsvinkel.

Les innlegget

Vil du vite mer?

Ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

 

 

Chat - Statement.png