Chatbot – fremtidens kundeservice

Automatisering og effektivisering av kundekontakt ved hjelp av en Chatbot. 

Krav fra kunder om raske svar krever mer effektive løsninger

Kundenes krav til umiddelbar tilgang på kommunikasjon med selskaper øker. De ønsker svar på spørsmål umiddelbart og uten forsinkelser. Dette påvirker fordelingen av ressurser, kostander og kvaliteten i den tradisjonelle kundeservice- og supportmodellen. For å innfri forventningene til kundene, uten betydelige kostandsøkninger, blir det stadig viktigere for selskaper å automatisere og effektivisere prosesser. En Chatbot kan svare på kundenes henvendelser ved hjelp av maskinlæring og språkteknologi. Med en Chatbot kan selskaper spare 75% mer tid sammenlignet med en manuell chat, samt at antall telefoner kan reduseres med 50%. 

I følge Gartners prediksjoner vil 70% av alle selskaper før 2021 bruke en chatbot for å supplere kundeservice og supportpersonell. 

visma-consulting-kindly-chattbot.png

Hvorfor chatbot?

  • Spar tid med mindre manuelle supporthenvendelser
  • Svar kundene dine uansett tid på døgnet
  • Mer effektiv kundeservice og økt kundetilfredshet
  • Reduser antall e-poster med over 50%
  • 75% mindre tid på manuell chat
  • 50% færre telefonsamtaler etter bare en måned
  • Hjelp flere kunder – samtidig!

2 Eksempel chatbot grå.jpg

2 Eksempel chatbot 3.jpg

Fordeler med Kindly Chatbot

  • Den nyeste teknologien innenfor maskinlæring
  • Deep learning og avansert språkteknologi
  • Anvenderlig 
  • Høy sikkerhet
  • Sømløs overgang til menneskelig kontakt
  • Smidige integrasjoner
  • Få innsikt i sanntid med analyseverktøy

Kindly_med.png

Hvordan kommunisere med kundene og øke nettsalget?

Denne eboken vil ta deg gjennom noen enkle steg for hvordan du kan kommunisere med dine besøkende gjennom relevant innhold for å redusere bounce rate, hvordan være tilgjengelig for kundene 24/7/365 ved hjelp av chatbot, og sist men ikke minst, hvordan du kan få 5-10% mer salg og øke gjennomsnittlig ordreverdi med 15-20%.

Last ned eboken her

Slik har Chatbot hjulpet andre

Norwegian.png

Norwegian

«Vi valgte Kindly fordi det var enkelt å bruke. Vi likte at systemet hadde flerspråklige funksjoner, og at det var enkelt å koble opp mot andre systemer.» – Edward Thorstad, Chief Customer Officer, Norwegian.

  • 1 av 5 henvendelser tll Norwegian blir i dag besvart av Kindly chatbot
  • 500 000 automatiserte kundeinteraksjoner etter seks måneder

Adecco

«Det beste med Kindly er mulighetene. Én enkelt integrasjon kan muliggjøre så enormt mye mer. Det å få komme på baksiden og se mulighetene med API-et og webhooks gjør at verktøyet blir veldig, veldig rikt.» – Mikael Svensson, nordisk webmaster og prosjektleder i Adecco.

  • 75% reduksjon i henvendelser på bemannet chat
  • 50% færre telefoner etter bare en måned

chattbot-kundcase-adecco.png

Elkjøp.png

Elkjøp

«Vi har gjort et veldig godt valg» - sier Kent Hafskjær, prosjektleder og Channel Manager for Nordic After Sales i Elkjøp Nordic.

  • 50% mindre tid brukes på manuell chat
  • 50% av henvendelsene er helautomatiserte

Thon Hotels

«Valget falt på Kindly fordi selskapet har høy kompetanse på området og hadde spennende referansecaser å vise til. Kindly er også en norsk start-up og vi samarbeidet lett med dem», sier Rune Bakken, virksomhetsarkitekt i Olav Thon Gruppen.

  • 30% færre e-poster etter 2 måneder
  • 21% færre telefonsamtaler etter 2 måneder

Thon Hotels.png

Vil du snakke med oss om chatbot?

Ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Vi trenger ditt samtykke.

Pedersen, Ola Skuland.png

Ola Skuland Pedersen

Director Emerging Technology, Visma Consulting