Visma Commerce

Nordens største leverandør av anskaffelse, innkjøp og anbudstjenester.

Anbuds- og innkjøpsprosessen

Nettbaserte løsninger som dekker hele anbuds- og innkjøpsprosessen. Fra behov til betaling – for både privat og offentlig sektor.

Offentlige anbud

For bedrifter som ønsker å finne og vinne offentlige anbud, tilbyr vi både verktøyet og kunnskapen. Fra overvåkning av anbud og markedsanalyse til opplæring.

Fra behov til betaling

Vårt tilbud til innkjøpende organisasjoner dekker hele verdikjeden fra behov til betaling.

Vi har over 700 kunder i både privat og offentlig sektor, og over 10 000 leverandører som overvåker anbud via våre tjenester. Alle våre produkter er skybasert-/Saas-løsninger og har fleksibilitet til å tilfredsstille behovene til så vel store som mindre organisasjoner. Vi hjelper dere også med implementering og prosjektledelse, konsulenttjenester og opplæring.

 

Spend-analyse

En viktig faktor for å kunne lykkes med både innkjøps- og anbudsarbeidet, er å se på historikken. En spend-analyse gjør det lettere å forstå innkjøps- og leverandørmønstre samt hvordan ting fordeler seg over ulike innkjøpsområder og kategorier.

Hvis man vet hva som kjøpes, for hvor mye, fra hvem og på hvilken måte, kan man svært ofte identifisere forbedringsmuligheter og potensialet for besparelser.

Les mer om vår løsning for spend-analyse her.

Anbud

Visma TendSign er i dag Nordens mest brukte anbudssystem og effektiviserer prosessen både for oppdragsgivere og tilbudsgivere. Verktøyet er fleksibelt, noe som gjør at det passer bra for de fleste organisasjoner som gjør anskaffelser i forhold til LOA/FOA.

Det gir kontroll på prosessen, effektiviserer arbeidet og gir gode muligheter for samarbeid, både internt og med eksterne parter.

Les mer om Visma Tendsign

 

Avtaleoppfølging

Visma Avtaleoppfølging Contract Lifecycle Management" hjelper dere med å følge opp inngåtte avtaler ved å opprette oppfølgingsplaner med tilbakevendende oppgaver, registrering og oppfølging av nøkkeltall og mulighet til å logge handlinger og hendelser på avtalene. Systemet støtter kategoristyrt arbeid og bruker om igjen opplysningene dere allerede har lagt inn i Visma TendSign.

Les mer om Visma Avtaleoppfølging

 

Avtalehåndtering

Visma TendSign Avtalekatalog samler alle avtaler, forenkler distribusjon og dermed også avtalelojaliteten. Mange parametre er søkbare slik at man enkelt skal kunne finne ansvarlig person, leverandør eller helt egne felt. Det finnes selvsagt også en påminnelsesfunksjon slik at du aldri glemmer en avtale som er i ferd med å løpe ut.

Les mer

Innkjøp

For virkelig å få fullt utbytte av innkjøpsarbeidet, er det helt avgjørende med et bestillingssystem. Det eliminerer faren for feilkjøp, styrker avtalelojaliteten og gir dere full kontroll over alle innkjøpene til organisasjonen.

Gjennom elektroniske bestillinger med forhåndsattest kan kostnadene for indirekte materialer reduseres med 5 – 20 % samtidig som man frigjør mye tid. Vi har i dag over 10 000 leverandører tilknyttet løsningen, noe som er en nøkkelfaktor for å kunne lykkes fullt ut. Hvis fakturahåndtering også inngår i løsningen, automatiserer du dessuten håndteringen opptil 60%.

Les mer om Visma Proceedo

 

 

Fakturahåndtering

De fleste har i dag innsett at fakturahåndtering er en prosess som hører naturlig til innkjøpsprosessen. Derfor vil man også ha en løsning for fakturahåndtering som henger sammen med et bestillingssystem og som er integrert med økonomisystemet. Noen av kundene våre har klart å automatisere så mye som 60 % av all fakturahåndtering, noe som frigjør enormt med tid.

En annen positiv trend er at kundene kontinuerlig øker andelen av mottatte efaktura – i dag utgjør den i gjennomsnitt over 55 % av det totale fakturavolumet.

Les mer

 

Stefan Norr

Høres dette interessant ut?

Kontakt oss ved å fylle ut skjemaet under, ring oss på telefon 40 00 68 14 eller send en e-post til stefan.norr@visma.com.

 

Du er i godt selskap: