Inkasso

Vi følger opp dine kundefordringer

Inkasso skal være trygt og gi bedre likviditet

Hos oss kan du være trygg på at all innfordring og inkasso foregår i lovmessige, kontrollerte og kvalitetssikrede former. Du får gode råd og vi hjelper deg med å etablere og kvalitetssikre gode innfordringsrutiner.


Vår inkassotjeneste inkluderer:

  • Brev og betalingsoppfordring
  • Oppfølging via telefon, sms og e-­post
  • Fokus på kundegjenvinning med rask og rettferdig løsning
  • Oppfølging av skyldnere i utlandet
  • Juridisk bistand
  • Kredittsjekk/Analyse


Mottatt inkassokrav?

Vi hjelper deg med å løse din sak.


Kundeinnlogging

Administrer din innfordringsavtale.

Slik jobber vi med inkasso

Hos oss kan du være trygg på at all innfordring og inkasso foregår i lovmessige, kontrollerte og kvalitetssikrede former.

Kundehåndtering

Vår holdning er at det bak de fleste økonomiske mislighold finnes mennesker med følelser, samvittighet og et oppriktig ønske om å gjøre opp for seg. Denne holdningen legger grunnlaget for jobben vi gjør.

Samtidig som vi sørger for effektiv og smidig oppfølging av dine krav, sørger vi for optimal kundegjenvinning.

Juridisk rådgivning

I noen tilfeller kan det være behov for juridisk bistand. Dette kan omfatte behandling av saker der kravet er omtvistet, eller i saker der det kreves annen juridisk rådgivning. Gjennom vårt advokatbyrå Visma Advokater, bistår vi våre oppdragsgivere med juridisk rådgivning, slik at vi ivaretar deres økonomiske og juridiske interesser.

Overvåking

Er skyldneren midlertidig ute av stand til å gjøre opp for seg, kan det likevel være mulig å finne en løsning. Fakturakrav har en foreldelse på 3 år, og gjeldsbrev har en foreldelse på 10 år. Begge disse fristene kan oppheves, og vår overvåking av skyldners status vil dermed øke muligheten for at du likevel får kravet ditt innfridd. 

Utenrettslig og rettslig inkasso 

All inkasso skal skje i samsvar med god inkassoskikk. Gjennom oss kan din bedrift være trygg på at inkassoprosessen foregår i etiske og lovmessige former. For å oppnå en løsning i saken, forsøker vi alltid å finne frivillige løsninger før eventuelt kravet bringes inn for rettsapparatene.

Internasjonal inkasso

Norsk inkassolovgivning kan ikke uten videre benyttes mot skyldnere uten for landets grenser. For å drive inn utestående beløp i utlandet, kreves det derfor internasjonal og lokal kompetanse. Visma Collectors er som eneste norske aktør tilknyttet TCM Group. Dette er et verdenskjent globalt nettverk for inkasso, med 168 kontorer i 145 land over hele verden. 

Via vårt nettverk kan Visma Collectors følger opp alle type krav over hele verden, samt sikre en effektiv og profesjonell behandling.

Bedre kostnadskontroll, cash flow og oversikt 

Phonect er et telekomselskap med over 500 000 fakturaer i året. Bedriften har siden 2008 outsourcet håndtering av faktura, inkasso og reskontro til Visma. I videoen under forteller Hans Petter Asplin, CFO i Phonect, om sin kundeerfaring så langt.

 

Profesjonell og rask oppfølging av dine kunder


Vi prøver alltid å finne en rask og rettferdig løsning for dine kunder.

Våre saksbehandlere er sertifiserte og har høy fagkompetanse.

Våre viktigste kunder er dine. Vårt mål er å bevare dine gode kunderelasjoner.
Du har en kontaktperson som kjenner ditt firma og som støttes av et team med fagkyndige saksbehandlere.

Integrasjon med økonomisystemer fra Visma

Visma AutoCollect er en helautomatisk purre- og inkassotjeneste som gjør seg nytte av alle innfordringstjenestene som Visma Collectors tilbyr.

Er du eksisterende kunde av Visma og bruker økonomiprogrammet Visma Business, Mamut One eller Visma DI, har du allerede tilgang til Visma AutoCollect. Løsningen kan håndtere hele eller deler av innfordringsprosessen.

Er din bedrift interessert i å vite mer om våre inkassotjenester?

Fyll gjerne ut skjemaet under så tar vi kontakt med deg.

 

Kontakt oss