Qlik Insight Bot

Samtaledrevet innsikt gjennom smart chatbot med kunstig intelligens

Å jobbe med analytics har alltid betydd å interagere visuelt. Men hva om du bare kunne snakke direkte med analysene dine? Med Qlik Insight Bot kan du det – rett i Qlik Sense gjennom meldings- og samarbeidsverktøyene du jobber med hver dag. Når det er så enkelt å bruke analyser kan flere enn noensinne ta datadrevne beslutninger.

Analytics som snakker ditt språk

Qlik Insight Bot tilbyr en rask og enkel måte å stille spørsmål og oppdage innsikt på ved å bruke naturlig språk. Det er tilgjengelig i Qlik Sense og gjennom populære verktøy som Slack, Skype og Microsoft Teams. Med hvert spørsmål vises det umiddelbart relevante diagrammer og innsikt, inkludert viktige drivere, sammenligninger, prediksjoner og mer. Og med selvlærende AI blir systemet gradvis smartere.

Kraftig generering av innsikt

 

Naturlig språkprosessering og -generering (NLP/NLG)

 

Kontekstuell integrasjon med visuelle apper i Qlik Sense

 

Brukerstyrt varsling for viktige KPI’er

 

Deling og samarbeid

 

Søk og analyse på tvers av Qlik Sense-apper

 

Tilgjengelig gjennom populære samarbeidsverktøy

 

Stemmesamhandling gjennom integrasjon med tjenester som Alexa

 

Reduserer gapet mellom samtale og visuell analyse

Samtaledrevet analytics gir en rask og enkel måte å stille og svare på spørsmål, men ofte oppstår nye scenarier der visuell analyse gir en bedre vei til innsikt. I motsetning til frittstående NLP-analyseprodukter, er Qlik Insight Bot fullt integrert med Qlik Sense, slik at brukere sømløst kan bevege seg mellom samtale og visuell analyse. Qlik Associative Engine lar brukere ha samtaler og dykke direkte ned i visuell analyse for å utforske videre, uten å miste konteksten. Det er det beste fra to verdener.

Øk verdien din ved adopsjon av analytics

For å holde seg konkurransedyktig må organisasjoner gjøre hele arbeidsstokken i stand til å ta bedre beslutninger ved bruk av data. Qlik Insight Bot tilbyr en kraftfull måte å gjøre data og analytics mer tilgjengelig på ved å la folk bruke sine kommunikasjonsevner for å få informasjonen de trenger. Det hjelper organisasjoner med å:
  • Nå flere brukere med riktig data, uansett hvor og hvordan de fungerer
  • Forbedre datakunnskaper og datadrevet beslutningstaking på alle nivåer
  • Få mer verdi av investeringer i data og analytics



Qlik Insight Bot kan brukes sammen med mange populære samhandlingsverktøy:

  • Slack
  • Salesforce
  • Skype
  • Microsoft Teams

Innen 2020 vil, i følge Gartner, “50 prosent av analytiske spørsmål bli generert via søk, naturlig språkbehandling (NLP) eller bli automatisk generert”.

Gartner Magic Quadrant for Analytics & Business Intelligence 2018