Analytics for retail

Omnikanal er den nye industristandaren. Visualisering og tilgjengeliggjøring av data er derfor viktigere enn noen gang.

I dagens retailbransje er tempoet i stadig endring og konkurransenivået er svimlende høyt. Digitaliseringen har for alltid endret retailbransjen, og e-handel har blitt en viktig salg- og markedsføringskanal. Aldri før har informasjon om produkter vært så lett tilgjengelig for kunder.

4 måter data endrer fremtiden til retail på

Dagens forbrukere er mer informerte enn noen gang og de forventer at informasjon er lett tilgjengelig for dem hele veien:


For å kunne møte disse høye forventninge til informasjonsdeling må aktører ha en tydelig og klar oversikt over alle data. Med Qlik dataanalyse kan du kombinere alle dataene dine, generere verdifull innsikt og endre din detaljhandel slik at den blir raskere, mer responsiv, smartere og mer kundeorientert.

Hvordan gjøre data om til innsikt?

Hvordan kan man møte forventningene til dagens forbrukere, henge med på endringene og  finne måter å opprettholde et konkurransefortrinn på? Ved å gi alle i organisasjonen tilgang til og innsikt i dine data, på en visuell og enkel måte.

91% av kunder har større sannsynlighet til å gjennomføre et kjøp fra merkevarer som gjenkjenner dem og tilbyr dem relevant innhold og tilbud til deres behov.